"an independent online kurdish website

متاسفانه امروز برادر بزرگمان انور حسين پناهي كه هم اكنون در تبعيد و در خارج از استان كردستان بسر مي برد، توسط سه تن از عوامل اداره اطلاعات قروه در تهران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.anwer_huseinpenahi


امروز چهار شنبه ٢٩ مرداد ، فعال مدني و زنداني سياسي سابق انور حسين پناهي در جلو درب منزل شخصي خود در تهران توسط سه تن از عوامل اداره اطلاعات قروه به شدت مورد ضرب و شتم و تهديد قرار گرفت ، بطوري كه وي بعدا بر اثر ضربات شديد در بيمارستان بستري شده است.
بنابه گفته خانواده اش سه نفر از عوامل اداره اطلاعات قروه در تهران و در جلو درب منزل شخصي انور حسين پناهي به وي حمله كردند و وي را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند ، بطوري كه متاسفانه وي در بيمارستان بستري مي باشد.
اين أفراد توسط شخصي بنام علي كه يكي از مسوولان اداره اطلاعات قروه هستش ، اجير شده بودند. و تهديد كردند كه نبايد هيچ فعاليتي داشته باشد.
انورحسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که نخستین بار در روز ۱۵ آبان ۸۶ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت شش ماه را در اداره اطلاعات شهر قروه و در بی‌خبری مطلق به‌سر برد.
وی سپس در اواخر بهار ۸۷ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسن بابایی و به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی‌ به اعدام محکوم شد.
حکم اعدام آقاي حسين پناهي در تاریخ ۲۵ فروردین ۸۸ در شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر کردستان لغو شده است.
انور حسین‌پناهی هم‌اکنون در تبعید و در خارج از استان سنندج به‌سر می‌برد. گفته می‌شود در طول شش سال گذشته و پس از دستگیری انور حسین‌پناهی، تاکنون بیش از ۳۳ تن از اعضای خانواده حسین‌پناهی به‌طور جداگانه دستگیر شده‌اند.

 

منبع : صفحە فیسبوک امجد حسین پناهی 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی