"an independent online kurdish website

هفت زندانی اهل سنت کُرد مهابادی، از آذرماه 88 بازداشت شده‌اند؛ آنها نزدیک به 4 سال و نیم است که دادگاهی نشده‌اند و در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.zindani_ahlsonet

خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان: هفت زندانی اهل سنت کُرد اهل مهاباد آذربایجان غربی که از آذرماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند؛ حدود 4 سال و نیم است در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و تابه‌حال به دادگاه احضار نشده‌اند.

گفته می‌شود ماموستا “فرهاد سلیمی” از روحانیون اهل سنت سقز و ۶ تن از همراهانش، با وجود گذشت حدود 4 سال از بازداشتشان، همچنان به‌صورت بلاتکلیف در زندان رجایی شهر کرج به‌سر می‌برند.

انور خضری، قاسم ابسته، خسرو بشارت، کامران شیخه، ایوب کریمی و داود عبداللهی از روحانیون اهل سنت سقز هستند که به همراه ماموستا فرهاد سلیمی در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۸، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.

گفتنی است این ۷ زندانی عقیدتی پس از دستگیری، به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و ۸ ماه را در این بازداشتگاه نگهداری شدند. آنها سپس به زندان اوین منتقل و مدت ۶ ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین به‌سر بردند. این ۷ زندانی اهل سنت پس از تحمل 6 ماه حبس انفرادی در زندان اوین، به بند ۳۵۰ این زندان منتقل و بعد از گذشت ۲۰ روز نیز در ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۱، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی