"an independent online kurdish website

چند روزی است که بحث مجدد در مورد احتمال از بین رفتن کره زمین در روزهای پایانی ماه آگوست سال ۲۰۱۷، به دلیل برخورد ستاره نیبرو با آن از سوی چند دانشمند علوم فضایی و اختر شناس معروف با همکاری و پوشش وسیع رسانه ای و علمی سازمان ناسا (NASA) و همچنین سینمای هالیوود (Hollywood) قوت گرفته استaref-shexahmadi-00.

 

اگرچه ظاهراً ناسا تنها یک سازمان مستقل در زمینه تحقیقات فضایی ایالات متحده آمریکا است که مسئولیتش برنامه‌ریزی در حوزه‌ برنامه های علمی و فضایی این کشور می باشد، اما از آغاز تٲسیس در زمان جنگ سرد دو ابرقدرت جهانی و پس از پرتاب ماهواره (اسپوتنیک ۱) اتحاد جماهیر شوروی سابق، شکی نیست که هدف از پایگذاری آن بر اساس رقابت سیاسی و تسلیحاتی با اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

 

چرا که در ۱۲ آوریل ۱۹۶۲، یوری گاگارین اهل شوروی با موفقیت به فضا رفت و تبدیل به نخستین انسان فضانورد جهان شد. اما حدود دو ماه بعد در ۵ مه همان سال، آلن شپارد با (مرکوری-رادستون ۳) از پروژهٔ مرکوری به فضا پرتاب شد و به عنوان نخستین فضانورد آمریکایی شناخته شد. به یقین در دنیای مدرن امروز، تاکتیهای فریب افکار عمومی توسط ابرقدرتها با تکنولوژی های پیشرفته و تصاویر سینمایی قریب به واقعیت، کار چندان سختی هم نیست. اما با این وجود، کم نیستند دانشمندان دیگری که با ارائه مستندات علمی و منطقی، هرگز قبول ندارند که پروژه به ماه رفتن بشر واقعیت داشته باشد. این دسته عواملی همچو سوگند نخوردن دانشمند امریکایی مدعی رفتن به کره ماه و اینکه فیلم سفر به ماه ایشان توسط ناسا در پیشرفته ترین استدیوهای سینمایی هالیوود ساخته شده را مطرح می کنند و معتقدند با دیدن این فیلم که نشانه هایی از ساختگی بودن در آن مشهود است، اصلاً نمی توانند بپذیرند بشر پا بر کره ماه گذاشته باشد.

 

در کنار فعالیتهای ناسا، سینمای هالیوود هم فیلمهای متعددی را در ارتباط با موضوع پایان یافتن جهان آماده کرده است و جزء پر فروشترین فیلمهای جهان هم بوده اند.

در سال ۲۰۱۲ بسیاری از دانشمندان ناسا معتقد بودند بر اساس پیشگوئیها و تقویم مایاها زندگی بشر در این کره خاکی پایان می پذیرد و داده های علمی آنها هم هیچ ضدیتی با دانش ستاره شناسی آن زمان مایاها ندارد. همچنین چند شرکت معروف تجاری معروف جهان شروع به فروش لباس قیامت کردند و چندین کتاب در آن سال بصورت عجیبی بعنوان پرفروشترینها معرفی شدند. اما علیرغم این همه تبلیغات و سود اقتصادی، خبر قیامت و پایان جهان تحقق نیافت!!

 

اینک سوژه جدید و مشترک (ناساـ هالیوود) در مورد برخورد ستاره نیبرو به زمین است. البته باید بدانیم که بیشترین شهرت هالیوود در خلال جنگ جهانی اول بود، که آنرا تبدیل به سینمایی جهانی کرد. بنابراین نقش هالیوود تنها تهیه و تدارک فیلم هایی نیست که تنها در حوضه سینما مطرح باشند، بلکه دخالت دادن سیاست در امور سینماست برای کسب منافع جهانی دولت امریکاست.

 

طی چند روز گذشته، بسیاری از سایتهایی که به وجود نیبرو و نزدیک شدن و تاثیر مخرب آن بر روی کره زمین و پایان حیات بشر اعتقاد دارند، مهمترین دلیل خود را وقوع حوادثی بزرگ در طی حیات انسان بر روی کره زمین و مخفی شدن تمدنهای پیشرفته گذشته و باقی ماندن آثار حیرت انگیز آنها مثل تمدن سومریان، مصر باستان و مایاها و کشف اجزایی از قاره آتلانتیس در قعر اقیانوس اطلس و نیز نشانه هایی از تمدن مو (لموریا) در ژاپن و یا جزایر هاوایی ذکر می کنند. صد البته در دوره های متوالی حیات بر روی زمین، تمدنهایی ایجاد و پیشرفت نموده که یکباره با حوادثی نظیر زلزله و سیل و غرق و شدن و یا آتشفشانهای عظیم و برخورد شهاب سنگ های عظیم از بین رفته اند و آثار بجا مانده از سومریان و مایاها و نقاشی های مصر باستان، تماماً حاکی از آن است که در دوره های مختلف حیات بشر با نزدیک شدن ستاره ای بالدار که تصاویر رمزی آن در همه تمدنهای پیشین وجود دارد، حوادثی عظیم روی داده و تقریباً موجب از بین رفتن نسل بشر شده است. پس اگر چنین خطری جدی زمین را تهدید می کند، چرا خیلی ها هنوز از آن خبر ندارند و یا غیر از چند قدرت جهانی سایر دولتها در این زمینه هیچ بحثی ندارند؟

 

دلیل سرپوش گذاری بر روی این مسئله به گمان عده ای از محققان جلوگیری از یک وحشت جهانی است و همچنین پنهان کردن تکنولوژی و علوم فوق پیشرفته دولتهای قدرتمند نظیر امریکا و روسیه است برای سفر به سایر کرات آسمانی.

شاید هم آنها می دانند این امر حتمی است و چاره ای از آن نیست و نمی توان جلوی نزدیک شدن این سیاره را گرفت و آنچه باید اتفاق بیفتد خواهد افتاد و  خبر دادن آن بطور رسمی موجب مختل شدن زندگی عادی مردم جهان می شود و نباید مردم را از آن آگاه کرد.!

 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی