"an independent online kurdish website

  شرق کردستان  تا قبل  از انقلاب  ١٣٥٧ بە لحاظ  اعتیاد  بە مواد مخدر  و روی آوردن   بە این  مادە خانمانسوز،در میان  شهرهای  ایران  از  سالمترین و پاکترین   شهرها  محسوب  می شد،و در میان مردم  زبانزد همە شدە بودو بە همین خاطر از شهرت و چهرە    خوبی  برخوردار بود.mejid_eliasi
  نام مواد مخدر  و اعتیاد  بە آن از دیر باز  برای مردم کردستان  یک مادە   نا شناختە و غریبە،و چهرە زشتی داشتە است.اما متأسفانە  با روی کار آمدن  حکومت جهل و نادانی  ولایت فقیە،و اشغال کردستان ،و حکومترانی آنها بر شهرهای كردستان،وضعیت اسفناک و بحرانی اعتیاد  بە مواد مخدر در میان جوانان  کرد بە یک معضل برای جامعە کردستان تبدیل  شدە است. بر همین اساس و مبنا با قدم  نهادن پای شوم و نامبارک جمهوری اسلامی بە کردستان  ،مواد مخدر هم    چهرە خود  ظاهر نمودو اکنون    این مادە عامل و مرگ خاموشی برای جوانان  کرد شدە است. از زمان روی کار آمدن   رژیم خون آشام جمهوری اسلامی از همان اوایل،مردم کردستان  با  رشد و  فرهنگ  پیشرفتە سیاسی کە در میان انها    بر خوردار بود، روی  خوشی بە حاکمیت  رژیم استبدادی جمهوری اسلامی  نشان  ندادند.و بە رفراندم نمایشی کە از سوی  کارگزان  رژیم برای مشروعیت بخشیدن   بە نظام  جمهوری اسلامی  در میان مردم برگزار شد، مردم کردستان  با تجربەای کە از حکومتهای اشغالگر  داشتند،یک پارچە و با وجود گرایشهای سیاسی بە جمهوری اسلامی و حکومترانی آنها بر کردستان  جواب  منفی دادندو حاضر نشدند زیر بار ظلم و استبداد   ولایت فقیە  بروند.سران رژیم اسلامی  از دیر باز  بر سر همین  موضوع  با مردم کردستان  عقدە بە دل و  ناسازگاری   داشتندو از هر طرق  در فرصت و کمین بودند تا از مردم بی  دفاع  انتقام  سنگینی بگیرند. جمهوری اسلامی    با آگاهی کامل  از حس  ملی جوانان  کرد و علاقە هیجان ناپذیر  آنها بە جنبش  رهایی بخش  کردستان  دچار شکست و سردر گمی  شدە بود  و بە خوبی دریافتە  بودند کە از راە مبارزە مسلحانە و کشتن و زندانی کردن  آنها راە بە جایی نمی برندو از  این راە جمهوری اسلامی منجر بە شکست می شود،و و جنبش رهایی بخش کردستان بە یک مسئلە بین المللی تبدیل می شود.بالاخرە رژیم  دست روی دست نگذاشت و بە فکر   نابودی انسجام  در بین جوانان کرد  گام نهاد . رژیم ولایت فقیە  در مرحلە اول کوشید کە کانون  رشد و تربیت اجتماعی  افراد کە خانوادە می باشد  بە طور کل از هم بپاشد و برای سهولت و آسانکاری  بە هدف مورد نظر، توسط  نهادهای امنیتی و دولتی مواد مخدر  را در میان جوانان  بدون هیچ درد سر و موانعی  توزیع   می نمایند.نحو و شرایط دسترسی  بە مواد مخدر  توسط کارگزاران  جمهوری اسلامی  با همکاری  مزدوران محلی  در  اکثر مناطق    با  برنامەهای هدفمند  هرروز  در حال افزایش می باشد. و اکنون    اعتیاد بە مواد    مخدر   غیر از شهرها دامنگیر  روستاییان را هم گرفتە و بە آنجا هم  سرایت کردە است.توزیع مواد مخدر در شرق کردستان  توسط رژیم چند منظورە  می باشد.١

.، جوانان  را   بدون هیچ  سرو صدا و هزینەای بە کام مرگ خاموش  می فرستد.

٢.سران و کارگزران رژیم از فروش مواد مخدر سودهای کلان می برند.

٣.سران رژیم فاسد ولایت فقیە  بە خوبی  از شرایط  سخت و فلاکتبار و منزوی شدن  بە مواد مخدر  آگاهی کامل دارند و می دانند کە قشر  آلودە بە مواد  هیچ  قدرت  توان تصمیم گیری  در امور سیاسی  کشور،  و اعتراض علیە  حکومت  را از دست می دهندو تنها در فکر پیدا کردن  مادە مورد  نظرشان جهت شارژ   دوبارە  خودشان هستند.

٤.جوانان دیگر مثل گدشتە از پرداختن  بە مسائل  سیاسی جامعەشان  بیگانە می شوند.

٥.جنبش رهائی بخش کردستان  از پشتیبانی و استعداد ملیونی جوانان  در تنگنا و مضیقە قرار می گیرد،وبا این کار  جنبش کردستان  دچار کمبود نیرو در داخل کشور می شود.

٦، راە را برای حکومترانی نظام استبدادی جمهوری اسلامی هموارتر می کندو مردم از طلب  خواستەهای خود  عقب نشینی می کنند،

سپاە پاسداران با روی کار آمدن  پاسدار احمدی نژاد بە  عنوان  رئیس جمهور  بە طور فرمالیە  برندە مزایدە خیلی  از پروژەهای اقتصادی  در داخل  کشور شد . سپاە پاسداران  علاوە بر ترور مخالفین  سیاسی  در داخل و خارج کشور ، یکی از عوامل  اصلی  قاچاخ و ترانزیت مواد مخدر  بە داخل کشور بودە،و بعضی اوقات هم  از سوی شاخە برون  سپاە قدس  مسئول  صادرات مواد مخدر  بە خیلی از کشورها از جملە عراق،حکومت اقلیم کردستان . سوریە، ترکیە ، جمهوری آذربایجان ،تایلندو غیرە می باشد.  گاهی اوقات خیلی از مأموران سپاە پاسداران  در حین  حمل محمولەهای مواد مخدر  دستگیر می  شوند، بعضی از آنها  زندانی یا اعدام می گردند.هر  سالە   جمهوری آذربایجان و عربستان سعودی  ، خیلی از افراد ایرانی وابستە بە رژیم  را بە اتهام و توزیع مواد مخدر را بازداشت  می کند و بعد از  گذراندن دوران محکومیت  تحویل  مقامات ایرانی شدە است، خیلی از آنها با همکاری  نهادهای دولتی  دوبارە شروع بە توزیع همان مواد  می کنند.

جمهوری اسلامی   از همان اوایل تا کنون   موجودیت  خود را  از کشتن ، اعدام  ،کلاهبرداری  ،آشوب و بر هم زدن صلح و ثبات ،همکاری با گروهای تروریستی و ستیزە جو گرفتە است. اکنون  از فاز جدیدی  برای  بقای  استبدادی شان  استفادە کردە، و چارەای   جزء  خرید و فروش  و صادرات  مواد مخدر  ندارند. امروز  هیولای  گریبانگیر   مواد مخدر دامن  هزاران   خانوادە  کردستانی  را گرفتە است ، پدیدە اعتیاد بە مواد مخدر    در دو استان ایلام و کر ماشان بە مراتب  بیشتر  از دیگر شهرهاست. با این وجود  اعتیاد بە مواد مخدر در بین جوانان  کرد جامعە رابە   یک فاجعە انسانی  سوق دادەو می دهد. اکنون سن  اعتیاد بە این مادە  خانمانسوز  بە کمتر از ١٥ سال  رسیدە است.اگر حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی تا چند سال دیگر ادامە داشتە باشد، یقیننأ شیرازە و کانون  گرم ملیونها خانوادە از هم می پاشدویا در حال  سقوط بە لبە  پرتگاە هستند. امروزە  مصرف  و خریدو فروش  مواد  مخدرو اعتیاد بە آن  با همە شکل و شباهت آن  بە عنوان  بزرگترین و خطر ناکترین  معضل پیش رو  برای جامعە کردستان  تبدیل شدە است، کە جز نابودی و مرگ   خاموش برای  جوانان  چیزی را بە دنبال نخواهد داشت.تنها رژیم اشغالگر و استبدادی  جمهوری اسلامی  از مرگ جوانان کرد  ،بدون پرداختن  هیچ هزینەای سود می برد.با  نگاهی گذرا بە تاریخ کردستان و کتابهای  بە جاماندە از آن زمان  بە خوبی  در می یابیم  کە مردم کردستان  هیچ شناخت و آشنائی  با مواد مخدر   نداشتەاندو این مواد سمی از برکات نظام  ولایت فقیە بودەو سوغات  وارداتی   آخوندهای  روزەخوان و باندهای مافیایشان  برای مردم کردستان  بودە است . در این شرایط و مقطع حساس  ،شناسائی  وافشای چهرە واقعی و ماهیت دروغین سران و باندهای مافیای واردکنندگان،توضیع کنندگان مواد مخدر کە در راستای سیاست کارگزاران  جنایت پیشە رژیم  ولایت فقیە  عمل می کنند وظیفە  همە ماست و درنگ نکنیم و  با اطلاع رسانی مانع  اهداف  شوم و برنامەهای ضد  انسانی  رژیم  جمهوری اسلامی شویم .

بە امید سرنگونی جمهوری اسلامی و رهایی  جوانان کرد از چنگال هیولای مواد مخدر.     {jcomments off}     

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی