"an independent online kurdish website

جابر صخراوی  فعال سياسي عرب احوازی  در روز چهارشنبه ٢ مهر ١٣٩٣ در حين وقت ملاقات و در حضور خانواده او مورد ضرب و شتم ماموران زندان  قرار گرفت و سپس او را به سلول انفرادی در زندان كارون منتقل كردند.jabr_sexrawi

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز، روز چهارشنبه ٢ مهر ماه هنگام ملاقات هفتگي خانواده ها، جابر صخراوی با خانواده اش ملاقات داشت. اين ملاقات با تلفن و از پشت شيشه بود و قبل از اتمام  وقت ملاقات تلفن قطع می شود و دو مأمور زندان كارون به “جابر صخراوی ” حمله كرده و او را در مقابل چشمان خانواده اش 

و ديگر خانواده های زندانيان بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.علت هجوم اين دو كارمند زندان كارون بدليل صحبت كردن جابر صخراوی ، در مورد عدم رسيدگی مسئولين زندان به وضعيف بيماريش و درمانش و همچنين  بلاتكليفی وی در زندان ، با خانواده اش بود.

zi_ndan

جابر صخراوی يكی از زندانيان بند ٨ زندان كارون م باشد  كه بعد از  ضرب وشتم  در حين ملاقات روز چهارشنبه گذشته به سلول انفرادی زندان كارون منتقل شد. بخش سلولهای انفرادي در زندان كارون از چهار اتاق كوچك پشت صالن ملاقات زندان كارون بدون برق، بدون تهويه ، بدون فرش و هيچ گونه امكاناتی در اين اتاق ها وجود ندارد و شخص زنداني مجبور است بر روی كف سيمانی اتاق بخوابد. معمولاً افرادی كه محكوم به اعدام هستند و قبل از اجرای احكام اعدام آنها يا كسانی كه می خواهند تنبيه كنند را در اين سلولها نگهداری می كنند. افرادی كه در اين سلولهای انفراد  زندانی می شوند بمدت يك ماه از ملاقات با خانواده هايشان محروم می شوند.

 

جابر صخراوی جوان ٣٠ ساله و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از اهالی حی الثوره (کوی علوی) شهر احواز که در روز چهارشنبه ۶ فروردین ماه سال‌ ١٣٩٣  بدلیل فعاليتهای سياسی و مذهبی همراه چند تن از فعالان عرب دستگير و بمدت ٣ ماه در بازداشتگاه اطلاعات احواز  بشدت شكنجه شده بود. در ٢٧ خرداد ماه اداره اطلاعات بدليل وخامت وضعيت جابر صخراوی او را به زندان كارون منتقل كردند. جابر صخراوی از تومورمغزی رنج مي برد و در اثر شكنجه ، پاهايش فلج شده و بينايی اش بشدت ضعف شده است. 

 

كريم دحيمی فعال حقوق بشر

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی