"an independent online kurdish website

آدمی  را امتحان بەکردار باید کرد ، نە بە گفتار . hiwa_xosh_nemek

چە اکثر مردم زشت کردار ، نیکو گفتارند.

این روزها بحث توافقنامە دو حزب کردستانی ، حزب دمکرات کردستان ایران و کوملە کردستان ایران ،جارو جنجالی در سایتها بە راە انداختە و سیمای واقعی قاریان آزادی و مدافع مردم کم کم نمایان گشتە،هر چند کە گذشتە و عملکرد این حضرات بر مردم کردستان آشکار است.

با نگاهی کوتا بە گذشتە میتوان فهمید کە کردها از اصیلترین ملیتهای ایران بشمار میآیند ، سرزمینی کە متنوع بودن نقش ونگار زیبای آن ناشی  از تار و پودهای  ملیتهای ایران است.

حزب دموکرات و کوملە کردستان ایران، با تجربە بیش از نیم قرن مبارزە بر علیە استبداد  حاکم بر ایران از جملە احزاب شاخص کردی بشمار می آیندکە ریشە در بطن جامعە کردستان گستردەاند و بر همگان آشکار است کە بهای گزافی در این را پرداخت نموداند.

همسو بودن مبارزات مردم کردستان با این احزاب را میتوان بکرات از واکنشهای مردم بە خواستە ها و بیانات این احزاب  دید. رهبری این احزاب با تامل و دوراندیشی ودرک صحیح موقعیت کنونی جامعە کردستان، برنامەهای سیاسی خود را ارائە دادە با مشروعیت گرفتن از مردم کردستان رهبری این مبارزە را عهدەدارند.

روشنگرانی کە تا بە امروز ملت کردستان را قوم دانستە و شناختی از عظمت مردم کردستان ندارند چگونە میتوانند رهبری انان را بعهدە بگیرند ، مگر مردم کردستان

راچە  میپندارند؟

برسیهای بعمل آمدە و نظر سنجیهای مختلف ، نشان دهندە این واقعیت هستند کە بدون یک سیستم فدرال با  زیربنای دموکراسی هیچ حق و حقوق انسانی و غیرە در کشوری چند ملیتی مثل ایران تحقق نمی یابد.

جای تاسف است کە روشنفکران کمونیست جامعە ما با پیچیدن نسخەهای رۆیایی و دادن وعدەهای خیالی کە خود تا کنون آن را تنها در لابلای کتبها دیدەاند مردم را از خواست حقیقی خود بر حضر داشتە و با گوشە و کنایە زدن،  بە ارادە واقعی مردم غیرە مستقیم اهانت میکنند.  کردار گذشتە تا بە امروز این اشخاص سنگ محکیست کە نمایاناست بین گفتارهای نیک خود وکردار خود فرسنگها فاصلە است.

هراس این افراد، از اتحاد ملت کرد و رهبری تواناییست کە با همە توفانهای غول آسا و تلاطم امواج توانستەاند تا بە امروز کشتی مبارزات مردم کرد را هدایت نمودە و نگذارند،  همانند قایق حامل آقایان  بگل بنشیند.

چون حضرات عالی غافل از آنند کە همیشە بادها و امواج ، موافق ناخدای توانا جریان مییابد.

زدن اتهامات واهی  چون تجزیە طلبی و تفرقەاندازی قومی ، درست همگام با سیاستهای تبلیغی  رژیم جمهوری اسلامی کمربندی در جهت مقابلە با مبارزات مردم کردستان ایجاد مینماید. لازمە این امر آگاهسازی مردم است هر چند مردم روز بە روز افق مبارزات خود را روشنتر میبینند.

استقبال گرم مردم از این توافق تاریخی و سرنوشت ساز، رهبران این احزاب را بر آن داشت کە بیشتر و مصمم تر در جهت اتحاد مبارزە گام  بردارند . و این مهم کە بین گام اول و مقصد فاصلەای نیست.

بە امید بر افروختن پرچم آزادی و عدالت اجتماعی در سراسر جامعە ایران .{jcomments off}

       

                                                                            ٠٥ / ٠٩ / ٢٠١٢  

                                                                    هیوا خوش نمک ، سوئیس

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی