"an independent online kurdish website

اصل تعيين سرنوشت توسط ملتها يک حق طبيعي و معقول و منصفانه است  که تمام ملل آن را به عنوان یکی از اصول اولیه دموکراسی به رسميت شناخته اند، کساني در ايران که کم هم نيستند ali_bazyar

براحتي و در لواي شعارهاي پرذرق و برق و فرييبنده از برون اما بدسابقه و جاني و خطرناک از درون، اين اصل جهانشمول را زير پا ميگذارند و متاسفانه بسياري از افراد منصف وانساندوست وحتي افرادی از میان قومیتها و اقلیتهای ایرانی در اوج سادگی  و حیرت اسیر برق دروغين مطالبشان ميشوند و آنها را ميپسندند و جالب آنکه وقتي به آنها تذکر ميدهي و توضيح ميدهي چون افراد منصفي هستند متوجه اشتباهشان ميشوند و عذر ميطلبند!

ذکر نکاتی چند و تقدیمشان به حضور چنين انسانهاي شريفي که درسعیشان برای شریف ماندن شکي نيست بسیار بایسته و ضروری  است:

1)  پاک ماندن و زيستن بدون بهره بردن از سرمايه و امکاناتي که به خون ديگران و يا به قيمت زمين خوردن آنها بدست آمده، در دنياي مدرن و خاکستری و کدر امروزی امريست بسيار مشکل و البته از ديد من غيرممکن! (به نسبت)

2)  اشتباه هر چند ساده و ابتدایی شما بزرگواران براي کسانی دیگر دربخشهای محروم و فاقد امکانات ایران که هزاران بار محرومیتشان افسوس شما بزرگواران را برانگیخته، بسيار گران و به قيمت خون فرزندانشان تمام خواهد شد و عذر خواستن هرچند انساني اما مضحک و خنداور خواهد بود و عذر خواستن از شرافت و انسان بودن خود که با وجود آنهمه سعی و وسواس و محدودیتها به این سادگی لکه بر آن نشانده اید، بسيار معقولتر به نظر میاید.

3)  برای کمک به این دوستان در شناختن مطالب و کسانی که خود آغشته اند سراپا به خون دیگران و از روی جنازه افراد که اکثرا از قومیتهای ایرانی بوده اند بالا رفته اند:
هر مطلب و کسیکه شما را از یک دشمن خارجی و موهوم ترساند به شدت به آن مظنون شوید. شما بهتر از من میدانید که بزرگترین دشمن ما خود ماییم و اشتباهات بچه گانه و نابخردانه مان!
من نمیگویم دشمن وجود ندارد.

در دنیایی که منفعت طلبی حتی به قیمت به خاک و خون کشیدن جوامع انسانی دیگر شاخه ای از علم شده و سیاستش نامیده اند هر جنبنده ای میتواند یک دشمن باشد و  کسی که بخواهد سرمایه ات را بدزدد و به آن دانشمندتر و فرهیخته تر شود اما هیچ عقل سالمی نمیتواند قبول کند که قومیتهای نجیب محروم بی بهره از امکانات ایرانی به دشمن وابسته اند و در مقابل افراد بانفود عمدتا سلطنت طلب یا ناسیونالیست ایرانی دشمنان دشمن!!  وابستگی و نوکری امکان ندارد بدون به طمع انداختن افراد برای پاداش. اگر اقلیتها و محرومان ساکن ایران وابسته بوده اند پس چرا هنوز محرومند و بری از پاداش!؟ بیایید به تاریخ نگاهی بیندازیم:
در 28 مرداد 58 توهم وابستگی به نیروی خارجی روسی و…  باعث شد  بسیاری از ایرانیانی که ذکر اسامی بعضی از آنها حتی اکنونم شما را به حیرت وامیدارد، پیرو حکم جهاد خمینی بسیج شوند و یکی از بزرگترین لشکرکشیها و تجاوزات و کشتارهای تاریخ کوردستان و جهان را شکل دهند. چرا کوردها لت و پار شدند و هیچ دشمنی نبود که از آن جلوگیری کند!؟ چرا رانده شدند؟ چرا این دشمن اجازه داد رهبرانشان در قلب اروپا ترور شوند؟

چگونه این دشمن میتواند اجازه دهد در بخش دیگری از کوردستان در مدت کمی بیشتر از 300 نفر از چهره های برجسته و دلسوز اپوزسیون کوردی  ترور شوند، ناپدید شوند و بقیه پیوسته با دروغ و نیرنگ و بهتان ترور شخصیتی شوند آنهم در زمانی که کمترین دخالت را داشته اند در امور داخلی!؟ و از همه مهمتر اینکه چرا دشمنی که اتهام وابستگی به او بزرگترین دستاویز و توجیه شد برای قتل عام گسترده در شرق کوردستان اکنون بزرگترین حامی همان قاتلان و متجاوزان است!؟

4)   سادگی و ناآگاهی و ندانستن عیب نیست اما محیطی فراهم میکند بسیار مستعد برای آلوده شده به افکار نژادپرستانه و اهریمنی و به آسانی ضمیر و نهاد و ذهن شخص نادان به مزرعه ای تبدیل میشود برای پرورش ایده هایی که جنایت علیه بشریت را مقدس میشمارند برای رسیدن به خواستهای اهریمنیشان! بیخود نیست که در ذهن عامه سادگی و هالویی و حماقت مشابه معنی میشوند. تحقیق و تفحص و تشخیص صحت و سقم نوشته ها و ادعاهای مطرح شده رفتاریست که تا در درون کسی نهادینه نشده و تواناییش را کسب نکرده شایستگی حضور در محافل روشنفکری و اظهار نظر در مورد وقایع اجتماعی سیاسی و فرهنگی اجتماع خود را ندارد اما متاسفانه در میان روشنفکران و اپوزسیون ایرانی به وفور کسانی هستند هتاک، نامحترم، ناآگاه، فحاش و بددهن و دلیل آن ضعف بسیار توان جامعه است در سرزنش کردن و هشدار و از میدان به درکردنشان همچنانکه در جوامع پیشرفته شاهد آنیم.

5)  حتم بدانید به هیچ وجه انسانی هتاک و فحاش و بدبین و تنگ نظر نیستم و همیشه سعی کرده ام زیباییهای اطرافم را برجسته کنم اما با تمام اینها نمیتوانم از هشدارم صرفنظر کنم و ادعایی که به تحقیق بر من ثابت شده:
ایران کنونی لبریز شده از نژادپرستی و فاشیسم و افکاری از این دست که بزرگترین تهدیدکننده های جوامع بشری و موجودیت انسانها بوده و میباشند. در مدت نسبتا زیاد تمرکز و تحقیقم بر روی آثار و نوشته ها و پسند و ناپسندهای اشخاص برجسته ایرانی( کسانیکه به درستی در مقابل محبوبیت و مهری که مردم تقدیمشان کرده اند احساس مسئولیت کرده و پیرو این مسئولیت در جنبشها و اعتراضاتی که مدت زیادیست صورت مجازی به خود گرفته شرکت فعال و پویا و موثری داشته و دارند نه هنرمندان و روشنفکرانی که به غرورشان اجازه داده اند روشنی فکرشان را کدر کند و به انزوا و مغربش برد!) حتی یک نفر را نتوانستم ببینم که توانسته باشد سربلند و شریف از آنسوی کانال ارزشیابیم بیرون آمده باشد!!! هر اعتراضی را میپذیرم و ارزش میگذارم(با ملاکهای بین المللی و جهانشمول و معقول و پسندیده به درازای تاریخ)  و نمره اش را تقدیم میکنم.

تا زمانیکه در این خاک تبعیض و توهین و تحقیر باشد هیچ شرافتی شریف نیست و هیچ سرمایه ای  بی دست مایه اش(خون فرزندان قومیتها و تهیدستان و سیه روزانی که نسبت دارد سیاهی روزگارشان با میزان شرافت و بزرگی شریفان و بزرگان و تجاوز و دست اندازی به اموال و آمالشان)

xelxali_sened
{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی