"an independent online kurdish website

در روزهاي اخير خانواده هاي جوانان عرب محكوم به اعدام از أهالي شهر خلفيه( رامشير) در برابر فرمانداري اين شهر تجمع كردندzndani_mehkum-be-ehdam_5-nefer_ahwazi_0

و خواستار دخالت مسؤولين منطقه در جلوگيري از اعدام فرزندان بي گناهشان شدند. بعد از پيگيريهاي مداوم  و تجمع مكرر خانواده ها همراه با بستگان  خود در برابر ساختمان فرمانداري خلفيه(رامشير )، زندان كارون ، دادگستري  استان و دفتر أمام جمعه خلفيه  (سيد طالب موسوي )جهت  مطالبه مسؤولين ، نهادها و شخصيت هاي مختلف محلي براي متوقف كردن أحكام اعدام صادره در حق فرزندانشان  اقدامات انها بي نتيجه مانده و نيروهاي اطلاعاتي  مانع ملاقات آنان  با مسؤولين شده اند.

zndani_mehkum-be-ehdam_5-nefer_ahwazi_

در اين راستا صبح روز شنبه بعضي از أعضاي خانواده ها سعي در ملاقات با محمدباقر الفت رئيس كل دادگستري نموده اند أما فشار نيروهاي اداره اطلاعات اهواز و نفوذ آنها در روند كلي پرونده تلاش آنان را در ديدن و ملاقات با رئيس كل  دادگستري نيز  بي نتيجه گذاشت.

فشارها و تهديدها از سوي  نيروهاي اطلاعاتي بر أعضاي خانواده ها به جايي رسيده كه  تعدادي از آنها را به ستاد خبري احضار كرده و آنها را تهديد كرده اند كه چنانچه به پيگيريها و تلاشهايشان  در مورد وضعيت فرزندانشان اطلاع رساني كنند أقدام به دستگيري آنان خواهند نمود.  فعالان حقوق بشراز اهواز گزارش داده اند كه خانواده ها از طريق تلفن براي چندين بار مورد تهديد قرار گرفتند و اين آزار و أذيت ها همچنان ادامه دارد و هدف نيروهاي اطلاعاتي از اين فشارها  جلوگيري از تلاش خانواده ها براي لغو احكام اعدام صادر شده است.

لازم به ذكر است كه احکام اعدام پنج عرب اهوازی فعال فرهنگي به نام های جابر آلبوشوکه، مختار آلبوشوکه، هادی راشدی، هاشم شعبانی نژاد و محمدعلی عموری نژاد از سوی دیوان عالی کشور شعبه ٣٢ تائید و روز چهارشنبە  نه ژانویە به خانوادە آنان ابلاغ شد.

كريم -فعال حقوق بشر

{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی