"an independent online kurdish website

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز یکی از فعالان فرهنگی عرب شهر خلفیه ( رامشير) که به همراه چهارتن دیگر از فعالان این شهر به اعدام محکوم شده بودند،zndani-areb-ahwazi-5-kes-0

از زندان کارون به مکانی نامعلوم انتقال داده شده است. خانواده شعبانی نژاد به شدت نگران سرنوشت فرزند خود هستند واحتمال می دهند که فرزندشان به محل اجرای حکم اعدام يا به دليل نامه ارسالي وي ،انتقال داده شده است.

مدتی پیش، از سوی این فعال فرهنگی عرب اهل خلفیه در زندان کارون نامه ای منتشر شد که در آن نامه اتهامات وارده به خود ودیگر فعالان عرب را رده کرده است.

پنج فعال فرهنگی مؤسسه الحوار محکوم به اعدام در جلسات رسیدگی ضمن انکار اتهامات انتسابی، اعترافات خویش نزد ماموران امنیتی را ناشی از شکنجه و فشارهای جسمی و روحی و نیز اعترافات خود نزد بازپرس را بر اثر اکراه و تهدید حضور ماموران امنیتی در جلسات بازپرسی بیان نموده اند اما با این حال و علیرغم عدم وجود شهود عدول در خصوص این پرونده هر ۵ زندانی در شعبه ٢ دادگاه انقلاب احواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی در تاریخ ١٧/۴/١٣٩١ به اتهام محاربه وفساد فی الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده بوده اند. احكام اعدام اين پنج نفر در شعبه ٣٢ ديوان عالي كشور به رياست رضا فرج الهي تاييد شده بود.

خانواده ي شعباني  شدیداً نگران وضعیت فرزند خود هستند که بدینوسیله دست یاری ومساعدت خود را بسمت همه فعالین وسازمانهای حقوق بشر دراز کرده ، تقاضای فشار همه جانبه برای نجات جان وتوقف اجرای إعدام فرزندشان را می نمائید.

zndani-areb-ahwazi-5-kes


در ذیل مشخصات کامل این پنج محکوم به اعدام آورده شده است:
١. هاشم شعبانی نژاد متولد ١٣۶٠ شاعر – وبلاگ نویس و دبیر أدبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه احواز.
٢. هادی راشدی متولد ١٣۵٢ دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، 
٣. محمد علی عموری نژاد متولد ١٣۵۶ وبلاگ نویس و فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- شیلات و آبزیان از دانشگاه صنعتی أصفهان و فعال دانشجویی و یکی از مؤسسان نشریه دانشجویی ” التراث” بوده که در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر می شد.
۴. سید یابر البوشوکه متولد ١٣۶٣و برادر وی ۵. سید مختار البوشوکه متولد ١٣۶۵ فعال مدنی.

 إرسال كننده : كريم دحيمي فعال حقوق بشر

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی