"an independent online kurdish website

امروز بهترین فرزندان سرزمینم تفنگ بە دست برای آزادی و شرف انسانی‌ شان در مقابل نیروهای تا دندان مسلح و وحشی اسلامی میجنگند.k_bani

دختران و پسرانی کە سمبل مقاومت شدە اند  تا بە جهانیان نشان دهند کە علیرغم عدم توازن نیروی انسانی و تسلیحاتی میتوان و باید تا آخرین لحظە جنگید و از شرافت و کرامت انسانی خود دفاع کرد. در این “آن جاودان” گریلاهای کرد حماسە هایی آفریدە اند کە دستکمی از حماسە مردم لنینگراد و استالینگراد ندارد. میتوان با فکر و اندیشە احزاب کرد در سوریە مخالف یا موافق بود اما نمیتوان این واقعیت مسلم را نادیدە گرفت کە آنها برای بوجود آوردن نظامی میجنگند کە نمونە ای برای دفاع از شرافت  و آزادی انسان است. زنان کرد پا بە پای مردان نشان دادند اگر از آنها سرتر نباشند کمتر نیستند. آنها سمبلی برای دفاع و مقاومت شدە اند و صرفنظر از ظرافت جسم و  روح  زنانە شان، سلاح بە دست با  نمایندگان توحش اسلامی کە برای بوجود آوردن نظام قبیلەای – اسلامی قرن حجر بخشی از خاور میانە را بە خاک و خون کشیدە اند، میجنگند. آنها اجازە نمیدهند کە سرزمینشان محل تاخت و تاز افراطیون اسلامی شود کە با حمایت خلافت اردوغان و بخشی از کشورهای عربی و پشتیبانی بخشی از عربهای سنی مذهب عراق و سوریە و بعثیون فراری و کینە جو بە صغیر و کبیر رحم نمیکنند. آنها مرگ با عزت را بە زندگی با ذلت ترجیع میدهند.

شاید کوبانی در تنهایی خود و با توجە بە بستە شدن چهار طرف آن و نداشتن لجستگی و پشت جبهە یی نیرومند، موقتا سقوط کند، اما ایمان دارم کە کوبانی گورستان داعش و حامیان آنها و موجب شرم مدافعان آشکار و نهان متوحشین اسلامی خواهد شد. اگر کردهای ایران و ترکیە و عراق بنابر بە مرزهایی کە سرزمین آنها را از هم جدا کردە است نمیتوانند حضورا بە یاری آنها بشتابند، اما خیزش کردهای ترکیە در بیشتر شهرهای آن و دادن قربانیان بسیار در روزهای اخیر در سرزمین خلافت اردوغان و تظاهرات صدها هزار نفری در سنندج و بوکان و بانە و … با شعارهای” کوردستان یە ک وڵاتە، کۆبانی ڕؤژهەڵاتە”، ” شێرە ژنی کۆبانی شانازی هە مووانی” (٢)”کۆبانی و بۆکانی کوردین و کوردستانی” (٣) ” کوردستان  گۆرستانی کۆنە پە رە ستان”(٤) و …   نشان دادە است کە احساس و پشتیبانی مردم کرد از همدیگر مرزهای مصنوعی سرزمینشان را برسمیت نمیشناسد و یک کرد در هرجای دنیا باشد “کرد است و کردستانی” و شریک غم و شادی هم میهنان خود. اگر ترکیە اجازە گشایش مرزهای خود را بە کردها بدهد بی گمان هزاران کرد از بخشهای دیگرآن بە کمک کوبانی خواهند شتافت و با چنگ و دندان از آن دفاع خواهند کرد. این قافلە را سر باز ایستادن نیست!

 

تظاهرات مردم سنندج در حمایت از کوبانی

١.‌ کوردستان یک سرزمین است و کوبانی هم شرق کردستان است.

٢.‌ شیر زن کوبانی تو مایە افتخار همگانی.

٣.‌ کوبانی و بوکانی، کرد هستیم و کردستانی.

٤.‌ کردستان گوردستان کهنە پرستان.

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی