"an independent online kurdish website

گسترش نهادهای رژیم ایران در آلمان باعث شده است که «حزب سبز» آلمان در پارلمان آن کشور تحقیقات قضایی را برای ارزیابی فعالیت های ضد اسراییلی و جاسوسی ایران آغاز کند.

جروسلم پست نوشت، یک سند حزب سبز با عنوان «جهت گیری انجمن های شیعه و ارتباط شان با رژیم ایران» که حاوی ۲۱ پرسش با جزییاتی در باره نفوذ ایران در آلمان است به دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، فرستاده شده است.

در این سند قانونگذاران حزب سبز می پرسند: «دولت فدرال از مواضع ضد اسراییلی مقام های مرکز اسلامی هامبورگ و حضور و شرکت شان در تظاهرات روز قدس چه جمع بندی و نتیجه گیری دارد؟»

حمیدرضا ترابی، مدیر «آکادمی علوم اسلامی آلمان»، که بخشی از «مرکز اسلامی هامبورگ» است در تظاهرات ضد اسراییلی روز قدس در سال ۲۰۱۶ در مرکز شهر برلین با پوستری در دست اسراییل را «غیرقانونی و جنایتکار» می خواند.

ترابی برنامه ریز اصلی تظاهرات سالانه روز قدس در برلین است. مرکز اسلامی اعضای حزب الله و رژیم ایران و حامیان تظاهرات را با اتوبوس به محل گردهمایی می آورد. آن ها در تظاهرات روز قدس خواستار نابودی کشور اسراییل می شوند. آیت الله رضا رمضانی، مدیر «مرکز اسلامی هامبورگ»، نماینده علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، است.

بر مبنای گزارش سال ۲۰۱۷ اطلاعات ملی، حزب الله ۹۵۰ عامل در آلمان دارد. آمریکا، کانادا، اسراییل و هلند تمام سازمان حزب الله را گروهی تروریستی می دانند.

سیاسیون حزب سبز آلمان از دولت فدرال آلمان درباره حامیان حزب الله که در «مرکز اسلامی هامبورگ» فعال هستند پرسیده اند. شاخه سیاسی حزب الله در آلمان یک سازمان قانونی است. بر مبنای گزارش سال ۲۰۱۷ اطلاعات ملی، حزب الله ۹۵۰ عامل در آلمان دارد. آمریکا، کانادا، اسراییل و هلند تمام سازمان حزب الله را گروهی تروریستی می دانند. سیاستمداران حزب سبز از دولت آن کشور درباره موارد ارعاب مهاجران ایرانی به دست رژیم ایران هم پرس و جو کرده اند.

«انجمن اسلامی شیعیان آلمان» که بیش از ۱۵۰ عضو دارد هم یکی از موارد تحقیقات حزب سبز آلمان است.

حزب سبز درباره «موسسه المصطفی» سوال کرده که سال ۲۰۱۶ تاسیس شده است و با «جامعه المصطفی» در قم در ایران همکاری می کند.

 

* برگردان فارسی این مقاله تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاماً بازتاب دیدگاه صدای آمریکا نیست.

 

منبع: صدای امریکا

20180811

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی