"an independent online kurdish website

ارتش اردن اعلام کرد در درگیری بامداد دوشنبه ۲۷ آذر با فروشندگان مسلح مواد مخدر در امتداد مرز سوریه، چند قبضه اسلحه و مقداری مواد مخدر کشف و ضبط کرده است.

به گزارش رویترز، مقامات گفتند افراد مسلح با شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، که به دنبال تضعیف امنیت اردن هستند، مرتبط بودند.

ارتش اردن گفت افراد نفوذی پس از مجروح کردن چند پرسنل ارتش از مرز فرار کرده‌اند. به گفته ارتش، سلاح‌های کشف شده شامل تفنگ‌های خودکار و راکت است.

مقامات اردنی، مانند متحدان غربی خود، می‌گویند که گروه حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی که بخش‌های زیادی از جنوب سوریه را کنترل می‌کنند، پشت موج قاچاق مواد مخدر و سلاح هستند.

حزب الله لبنان این اتهامات را رد می‌کند؛ و جمهوری اسلامی ایران هم این اتهامات را بخشی از توطئه‌های غرب علیه آن کشور می‌خواند.

ارتش اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در چند روز اخیر شاهد افزایش عملیات گروه‌های مسلح – از تلاش‌ برای نفوذ و قاچاق تا درگیری‌های مسلحانه با هدف عبور از مرز و حمله به مرزبانان – بوده‌ایم.»

ارتش اردن گفته که «به ردیابی گروه‌های مسلح سوری ادامه خواهد داد و از هرگونه تلاش برای تضعیف امنیت ملی کشور جلوگیری خواهد کرد.»

کارشناسان سازمان ملل و مقامات آمریکایی می گویند که تجارت غیرقانونی مواد مخدر به تأمین مالی شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، که در پی بیش از یک دهه درگیری در سوریه ایجاد شده‌اند، کمک می‌کند.

ارتش اردن پیشتر هم پهپادهای حامل مواد مخدر را، که گفته از سوی ستیزه‌گران مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در جنوب سوریه وارد حریم هوایی آن کشور شده بودند، سرنگون کرده است.

منبع: صدای امریکا

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی