"an independent online kurdish website

سوریه بالغ بر یک سال است که شرایطی بس نابهنجار و پرتنش را از سر می گذراند. مردم بی دفاع زیر آتش بار ارتش سرکوبگر نظام قرار داشته و هر روز دهها انسان پیر و جوان و کودک قربانی این خشونت و مبارزه هستند. هزاران مجروح ومصدوم به اردوگاه­های کشورهای همسایه پناه برده اندsurye

وتحت بدترین شرایط امنیتی ، درمانی ، بهداشتی و دیگر کمبودهای روزمره با مرگ دست به گریبانند.وهمه اینها در حالی است که ناظران اعزامی سازمان ملل متحد

نیز به دلیل عدم امنیت منطقه ، مأموریتشان را به حال تعلیق درآورده اند.

جامعه بین المللی و بخصوص جامعه عرب محافظا کارانه تنها نظاره گر هستند و هیچ عکس العمل  قاطعی در برابر این موج خون و قتل عام از خود نشان نداده اند . سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر تازه پس از گذشت این مدت گویا می خواهند تکانی ناچیز به خود بدهند و در صدد هستند با زد و بند های سیاسی مسئله را حل کنند تا مبادا که خاطر کشورهایی مانند روسیه و ایران مکدر نگردد.

دولت روسیه بی اعتنا به قراردادهای شورای امنیت و بی توجه به بالغ بر 14000 انسان بیگناه سوری و کُرد و آشوری که کشته شده اند ، سازمان ناتو را تهدید می کند و تلاش دارد که با در اختیار گذاشتن موشک های زمین به هوا ، دریا به خشکی و بالعکس ثبات و امنیت را به سوریه برگرداند.

این در حالی است که به قول مفسران و ناظران جنگ تمام عیاری در جریان است و نیروهای آزادیبخش سوریه در حال پیشروی و نزدیک به پیروزی هستند.

حاصل سخن اینکه لازم است جامعه جهانی یکپارچه و بدون اعتنا به هیاهوی ایران و روسیه در حمایت از رژیم سرکوبگر سوریه ،با قاطعیت برای نجات ملت مظلوم سوریه اقدام مؤثر کنند و تلاش کنند تا جلوی افسارگسیختگی ارتش سرکوبگر را بگیرند ارتشی که ادغامی از نیروهای سپاه پاسداران ایران و گروه های تروریستی تحت فرمان سیدنصرالله در لبنان هستند .

علي اصغر خسروي

پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۹ |

{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی