"an independent online kurdish website

 همزمان با انتشار گزاشی درباره توافق غیر علنی میان کرد ها و نظام حاکم در سوریه درباره  برقراری حکومت خود مختاری در شمال شرق کشور , ترنش سوریه به مبارزه با افراد مصلح در مناطق تحت محاصره ادامه میدهد. surye_nexshe

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد که برا اساس توافق غیر علنی میان کردها و حکومت سوریه برای نخستین بار در شهرک کردنشین عفرین در شمال سوریه نوعی خودمختاری برقرار شده است. این گزارش که عغرین را کردستان غربی معرفی کرده ،آورده است که در ورودی این شهرک پرچم کردی برافراشته شده . این افراد لباس هایی با عکس اوجلان رهبر کرد محبوس شده در زندان های ترکیه به تن کرده اند.

این گزارش که هنوز هیج طرف مستقلی آنرا رد و یا تایید نکرده اند  ، در حالی منتشر میشود که پیش از این برخی رسانه ها اعلام کرده بودند که ارتش سوریه با واگذاری مسئولیت برقراری امنیت به کردهای ساکن مناطق شمال شرقی نیروی خود را روانه کانون های درگیری کرده است.

دولت سوریه نگران است که با واگذار شدن کنترل شهر المالکیه در شمال شرقی ترین نقطه ی سوریه و دقیقا مقابل شهر دیاربکر در ترکیه مطالبات جدایی طلبانه ی کرد ها از دولت ترکیه بیش از پیش شدت گیرد . شهر المالکیه استراژیک ترین شهر هم مرز با ترکیه و عراق است و مثلثی کردی را ایجاد کرده است که کرد ها میتوانند با هماهنگی سه جانبه عملیات خود را به داخل ترکیه گسترش بخشند.

چاوەڕێ

{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی