"an independent online kurdish website

روز یکشنبە ٣/٢/٢٠١٣ میلادی برابر با ١٥ بهمن ١٣٩١ ی هجری شمسی،kongre_fidrla_iran

اولین جلسەی ماهیانە کنگرە ملیتهای ایران فدرال- واحد نروژ در سال جاری با شرکت بخشی از اعضاء متشکل از هیئت هایی از حزب مردم بلوچستان، حزب کوملە کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان ایران رأس ساعت ٣ بعداز ظهر در محل برگزاری جلسات کنگرە مستقر در اسلو پایتخت کشور نروژ برگزار شد.

در این جلسە کە ٣ ساعت بە درازا انجامید، حاضرین در ابتدا بە جمعبندی اجمالی از عملکرد گذشتەی کنگرە پرداختە و از منظری نقادانە نقاط قوت و ضعف کنگرە را یاد آور شدند.

در خلال جلسە هیئت های حاضر بە تحلیل و تبادل دیدگاە در مورد اوضاع جهانی، منطقەایی و درونی مربوط بە ایران پرداختند. شرایط سیاسی، فرهنگی و معیشتی ملیتهای ایران و شیوەی غیر انسانی و ظالمانە برخورد و سرکوب حکومت جمهوری اسلامی ایران نسبت بە آنها، بویژە جو اختناق حاکم بر ملیتهای کرد، بلوچ، ترک، ترکمن و عرب  را مورد بررسی و انزجار قرار دادند.

در ادامە راهکارها و پیشنهاداتی بە منظور ادامە بهتر و مٶثرتر فعالیتهای واحد نروژ کنگرە، در موضوعات ساختار تشکیلاتی، ارتباطات ایرانی و خارجی، همگرایی فرهنگی و فعالیتهای مالی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و بحث و تصمیم گیری در مورد موضوعات مطرح  شدە را بە جلسە ماهیانەی بعدی و حضور تمامی اعضاء موکول کردند.

در پایان، حاضرین متفقاً بر هماهنگی بیشتر اعضاء و برگزاری منظم و بدون وقفە جلسات ماهیانەی کنگرە تأکید نمودند.

کنگرە ملیتهای ایران فدرال، واحد نروژ{jcomments off}


نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی