"an independent online kurdish website

به نقل از منابع محلي ، يكي از ساكنان باغملك كه بختياري الاصل است شاهد عيني دفن پيكر چهار نفر عربehdam-4_mubrez_ahwazi

اهل ملاشيه  اهواز در خرداد ١٣٩١ بود. به گفته اين شخص مأمورين امنيتي بعد از حفر يك قبر بزرگ پيكر چهار نفر را در آن گذاشته و با سيمان پوشانيدند.شاهد مزبور اضافه نمود كه اين قبر در “قلعه تل ” نزديك شهر باغ ملك مي باشد وسه مأمور براي سه روز آن قبر را زير نظر قرار داده و در منطقه باقي ماندند.

قابل ذكر است كه عبدالرحمن حیدریان٬ ۲۳ ساله٬ عباس حیدریان٬ ۲۵ ساله و طاها حیدریان ۲۸ ساله همراه با دوست آنها به نام علی شریفی ( نعامي)در مكان نامعلومي در اهواز در روز ۱۹ ژوئن ٢٠١٢ یا در روزهای نزدیک به این روز اعدام شده‌اند بی آن‌که جنازه‌هایشان به خانواده‌ها تحویل داده شود.

خانواده اين چهار نفر با اينكه مراسم عزاداري را گرفتند اما از مكان دفن فرزندان خود هيچ اطلاعي ندارند. عوامل اطلاعاتي رژيم از تحويل پيكر اين چهار شخص خوداري كردند و اخبار ضد ونقيضي را مبني بر زنده بودن دو نفر از آنها به خانواده ها بطور غير مستقيم مي رسانيدند و براي مدتي خانواده ها را سركار گذاشته بودند.حال و پس از چند ماه محل دفنشان آن هم توسط يك شخص ديگر كشف گرديده است !!! اين هم جنايتي بر جنايت اعدام اين چهار جوان در پرونده سياه رژيم حاكم اضافه شد.قطعاً اين اولين وآخرين جنايتهاي رژيم نبوده بلكه از سال ١٩٧٩ تا كنون بارها مرتكب قتل وشكنجه منجر به مرگ شده وبا وحيشانه ترين روش جنازه ها را مثله وقبرها مجهول المكان كرده است.

كريم دحيمي فعال حقوق بشر

{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی