"an independent online kurdish website

هموظنان گرامی!

 

در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که در استان ارومیه و به ویژه در شهر ارومیه و روستاهای اطراف آن، نیروهای انظامی جمهوری اسلامی ایران به مغازه‌ها و شرکتهای شخصی حمله کرده و تمامی تابلوهایی را که به زبان کوردی نگاشه شده‌اند، به زور پایین آورده و به صاحبین آنها هشدار داده شده است که یا باید از اسامی آذری استفاده کنند یا از اسامی فارسی استفاده کنند و اسامی کوردی را در شهر ارومیه بیگانه میخوانند.adebi_kormanj

ما به عنوان انستیتوی کورمانج در دانشگاههای ارومیه، این حمله را حمله به انسانیت و استکباری میدانیم که متاسفانه حکومت جمهوری اسلامی ایران، آن را بر شهروندان کورد روا داشته است.

اگر کوردها خود را ایرانی بدانند و اگر دولت نیز آنها را ایرانی قلمداد کند، این صرفا یک نمایش انتخاباتی است که تنها در زمان انتخابات کاربرد داشته و بعد از آن، کوردها را تجزه‌طلب و خائن میخوانند. آیا شایسته است حقی را که طبق قانون اساسی خودشان به ما داده شده است، ما را از آن بی بهره کنند؟ پس این همه هیاهویی که جهت تدوین کتابهایی برای آموزش به زبانهای غیر از فارسی به راه انداخته بودند کجا رفت؟

در انیجا شایسته میدانیم از دولت آقای روحانی و از حکومت جمهوری اسلامی ایران درخواست کنیم به این امر رسیدگی شود چرا که موجبات خشم مردمی را فراهم می‌آورد و هر گونه تبعات آن نیز بر عهده‌ی شخص یکم مملکت یعنی آقای سید علی خامنه‌ای و رئیس جمهور مورد تبعشان آقای حسن روحانی می باشد.

 

انستیتوی کورمانج در دانشگاههای ارومیه

چهارشنبه 21 اسفند 1392

12 مارس 2014 میلادی

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی