"an independent online kurdish website

شكرالله صخراوي معروف به شاكر متولد ١٣٥٠ از شهروندان اهل سنت كوي گلستان شهر احواز، متأهل، داراي دو فرزند،zndan

بدليل فعاليتهاي مذهبي روز دهم آوریل جاری توسط اداره اطلاعات احواز بازداشت و هم اكنون در بازداشتگاه اطلاعات بسر مي برد.

يكي از بستگان ” شکرالله صخراوي” به فعالان حقوق بشر گفته است که نيروهاي اطلاعاتي در حين دستگيري، كامپيوتر و چندين كتاب او را با خود بردند.

اين فعال اهل سنت تقريبا ١٩ روز در بازداشتگاه اطلاعات بسر مي برد اما خانواده او از علت دستگيري اطلاعي ندارند.

پیشتر در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی نیز جابر صخراوی از نوکیشان اهل سنت درپی هجوم نیروهای اطلاعات به منزلش بازداشت شده است. جابر فرزند گحامی، جوان 30 ساله ومتاهل اهل کوی الثوره احواز و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است. جابر صخروای از بستگان شکرالله صخراوی است.

بازداشتهاي مستمر، زندان و تبعيد فعالان اهل سنت، تنها راهکار مقامات امنيتي و قضايي در احواز جهت جلوگيري از موج گرايش به مذهب اهل سنت بوده است.

اعزام مبلغين و روحانيون شیعه از دیگر استانها به احواز، از دیگر راهکارهای مسئولان محلی برای مقابله با آنچه “هجمه فرهنگی” خوانده اند، بوده است.

در همین رابطه، پیشتر حجت الاسلام والمسلمین “احسان فرد آقایی” مسئول امور مبلغین و روحانیون تبلیغات اسلامی در احواز، در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با راه اندازي “سامانه جامع اعزام مبلغین” گفت: گسترش کمّی و کیفی عرصه های تبلیغ در سطح کشور و لزوم مدیریت جامع و سازماندهی دقیق و هدفمند در خصوص اعزام روحانیون به مناطق مورد هجمه فرهنگی، از جمله ضرورت های راه اندازی این سامانه است.

پيتشر آيت الله بهبهاني معاون فرهنگي دادگستري در مهر ١٣٩٢ تصريح كرد؛وجود يك سني در احواز قابل تحمل نيست.

….

“لینکدونی ملت ها” راه اندازی شد

به مناسبت ورود به دهمین سال انتفاضه ملی ملت عرب احواز، لینکدونی “ملت ها”  از امروز ۲۱ آوریل ۲۰۱۴ راه اندازی شد.

صفحه یاد شده ، به منظور شکستن فضای سانسور اعمال شده از سوی رسانه های مرکزگرا و پان آریانیستی بر علیه ملت های غیر فارس تاسیس گردید.

صفحه ویژه ی ملت ها برای دسترسی آسان کاربران به سایت های فعال در زمینه حقوق بشر، مسائل سیاسی و فرهنگی سایر ملت های موجود در جغرافیای فعلی ایران و پیروان تمام ادیان و مذاهب است.

کمک به گردش آزاد اطلاعات و اخبار به عنوان بخشی از سیاست گذاری های سایت جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز همواره مورد توجه ما بوده و در این زمینه به سیاست های خود ادامه خواهیم داد.

صفحه ملت ها در حال حاضر به صورت تجربی فعال خواهد بود تا مراحل تکمیل آن با افزودن برخی سایت ها و تغییرات دیگر به خدمات رسانی خود ادامه دهد.

 امید است بتوانیم گامی در راه شکستن سد سانسور اعمال شده بر سایر مردمان در بند و اسیر سیستم آپارتایدی حاکم در ایران برداریم.

هیئت تحریریه سایت جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

برای ورود به صفحه “ملت ها” می توانید به آدرس http://www.padmaz.org/nation  

مراجعه کرده و با لینک زیر را کلیک کنید:

 

باشگاه ملت ها

http://www.padmaz.org/arabicwp/


 

كريم دحيمي فعال حقوق بشر

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی