"an independent online kurdish website

هموطنان گرامی!

شهروندان ارومیه‌ای!

کوردستانیان عزیر!nawendi_ferhengi_kurmanj

چنان که میدانیم دریاچه‌ی آخر امروز نفس آخر خود را هم کشید. حمید چیتچیان، وزیر نیرو، با تاکید بر مرگ دریاچه‌های هامون، ارومیه، گاوخونی و بختگان گفت: «طی سال‌های گذشته در ساخت سد افراط کردیم

خبرگزاریهای حکومتی ایران به نقل از وزیر نیرو در این باره اعلام کردند: «یکی از علائم بحران آبی کشور خشک شدن دریاچه‌ها است که مردم به خوبی آن را لمس می‌کنند. دریاچه‌های بختگان، گاوخونی، ارومیه و هامون خشک شد و ما اینها را با چشمان خودمان می‌بینیم.

وجدان‌های آگاه کوردستان! آیا شایسته است که در پی سیاستهای ننگین حکومتی، اکوسیستم کوردستان هر روز قبیح‌تر گشته و چهره‌ی طبیعت کوردستان رو به نابودی و زوال برود؟! کجایند ملتی که به تاریخ شهرشان میبالند! کجایند فرزندان اهورا.

در سالهای اخیر در قسمتهای مختلف شرق کوردستان از ایلام و کرماشان و سنه گرفته تا ارومیه و ماکو، در هرجایی که مجالی یافته شد، اکوسیستم کوردستان برهم زده شد. آیا امکان دارد که این، امری طبیعی بوده و هیچ سیاستی در پشت آن نباش؟!

مردم شریف ارومیه! لازم است در تظاهراتی که در روزهای آتی سازماندهی داده خواهد شد، شرکت کرده و خواهان دادگاهی مسئولین صدور فرمان عدم تیمار دریاچه‌ی ارومیه باشیم تا باشد کوردستانمان به مثابه‌ی گوری برای مردگان نشده و زندگی در اکوی بکر و زیبای کوردستان، به جهنمی بدل نیاید که نتیجه‌ی ضدیت دژخیمان ناسیونالیزم کوردی در کوردستان میباشد.

انستیتوی کورمانج در دانشگاههای ارومیه 

شنبه 3 خرداد سال 1393 خورشیدی

مصادف با 24 ژوئیه 2014 میلادی

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی