"an independent online kurdish website

امپریالیست (منفور) و امپریالیست (غفور)sehi_seqzi

غارتگران جهان و دولتهای دد منش (ایران، عراق، ترکیه‌ و سوریه‌ که‌ کردستان اشغال نموده‌اند)‌ به‌ کمک ایادیشان چنان فضای را بر کردستان و ملت کرد تحمیل نموده‌اند که پیر و جوان، دختر و پسر‌ به‌ جای کتاب و قلم باید اسلحه‌ دست بگیرند، تا بتواند زنده‌ بماند.

 

روز یکشنبه ‌26/10/2014 گونیده‌ رادیو چکاوک پیرامون اسیدپاشی به‌ زنان اصفهان و اعدام دختری به‌ نام (ریحانه‌ جباری) و مسئله‌ مجاهدین و داعش و کوبانی مطلبی طولانی بیان داشتند، که‌ چکیده‌ آن چنین است:

 

ولی الان بسیار راجع به‌ زنانی که‌ در قسمتهای مختلف کوبانی فرماندهی میکنند، از زنان غیور کرد نمونه‌ میآوریم، اما جلو پاهایمان را نمیخواهیم ببنینم و ندید‌یم که‌ سالیان سال است؛ بعد شعار میدهیم بیاید همبستگی کنیم. مگر چطور میشود که‌ ما به‌به‌ و چهچه‌ میکنیم، اما این شهامت و این ایستادگی در آن شرایط بسیار وحشتناک را از آن همه‌ مجاهدین نمیبینم که‌ در کمپ اشرف به‌ خاطر دفاع زیر تانگ رفته‌اند. مگر زنان کرد مسلمان نیستند؟ حال به‌ سرف اینکه‌ بعضی از آنها روسری ندارند و کلاشینکوف دست گرفته‌اند ما از آنها نمونه‌ میآوریم و میگویم: کاش ما هم چنین زنانی داشتیم.

 

چرا کور میشویم، اگر کوریم چرا شعار میدهیم؟ چرا برای چه‌؟ چه‌ انتظاری داریم که‌ رژیم سرنگون شود. اذعان هم داریم که‌ سازمان مجاهدین یک سازمان منسجم و مبارز و مسلمان است. این سازمان مسلمان گفته‌ دین از سیاست جدا است، اکثریت آنها زن هستند، رئیسجمهور منتخبشان زن است و فرماندهان نظامیشان زن هستند. گوینده‌ رادیو در ادامه‌ گفته‌اند: الان امپریالیست از کردها دفاع مینماید.  این گلچنی بود از سخنان گویند‌هء رادیو چکاوک

 

امپریالیست از کردها دفاع میکند

 

لازم است گوینده‌ رادیو احساس مسئولیت نمایند و اینرا‌ برای شنوندگان تویضح دهند: که‌ الان امپریالست در کجا از کردها دفاع مینماید و این دفاع چگونه‌ و چطور میباشد؟ متاسفانه‌ با توجه‌ به‌ آنکه‌ این گویند رادیو بیشتر از ده‌ سال است که‌ گوینده‌ء رادیو است هنوز اینرا درد ننموده‌ که‌ امپریالیست به‌ هیچ فرد و هیچ ملتی کمک نمینماید و امپریالیست سود و منفعت خویش مد نظر دارد، چنین فکر میکنند. اگر اندک مطالعه‌ای در رابطه‌ با جنگهای اول و دوم جهان میداشنتد، چنین فکر نمیکردند.

 

راجع به‌ زنان مبارز مجاهدین خلق ایران مقداری به‌ گذشته‌ برگردیم.

 

در دروان (محمدرضاشاه‌ پهلوی) جریانهای سیاسی که‌ هدفشان سرنگونی شاه‌ بود، مخفیانه‌ مبارزه‌ میکردند و در عملیاتهای چریکی شهری زیان به‌ نیروهای شاه‌ میرساندند، همچنین خود متحمل زیانهای از قبیل کشتن و اسیرشدن میگشتند. یکی از جریانها سیاسی آن دوران جریانی بود به‌نام (سازمان مجاهدین خلق ایران) که‌‌ بر مبنای اسلام بنا گشته‌ بود. پس از مدتی عده‌ای از آن سازمان جدا گشته‌ و سازمانی به‌ نام (سازمان پیکار) با ئیده‌ چپ تشکیل دادند. رسانه‌های درباری آنان را مارکسیستهای اسلامی معرفی میکردند.

 

شاید اکثر خوانندگان این مطلب اینرا به‌ خاطر داشته‌ باشند که‌ آیت اللا خمینی چند ماهی در فرانسه‌ بود و در ماه‌ بهمن سال (1357) بعنوان رهبر انقلاب ایران با هواپیمای اختصاصی وارد تهران گشت و مورد استقال مردم قرار گرفت، تحت رهبری او در ماه‌ فروردین سال (1358) سیستم (جمهوری اسلامی) توسط مردم انتخاب گردید.

با به‌ قدرت رسیدن جمهوری اسلامی ایران خودبخود جریانهای (سیاسی ایرانی وابسته‌ به‌ دین اسلام) خاصیت مبارزاتی را از دست دادند چون ایده‌ و آرمان آنها در حکومت حاکمیت میکرد. بر اثر این تغیر و تحول رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران به‌ دیدار آیت الله‌ خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران و آیت اللا طالقانی از دست اندکاران جمهوری اسلامی ایران میرفتند.

 

در روزهای که‌ ملت کرد با سیاستهای دولت اسلامی ایران مخالف بود و برای بهبود وضع اقتصادی و برابری‌ حقوق ملتهای در ایران تلاش مینمود، فتوای جهاد ملت کرد توسط آیت الله‌ خمینی اعلام و آیت اللا طالقانی هم در خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران میگفتند: چنانچه‌ لازم باشد در راه‌ امر امام اسلحه‌ دست میگیرم و به‌ کردستان میروم، آقای مسعود رجوی هم نامه‌ای به‌ آیت الله‌ خمینی مینویسند و خواستار آن میشوند که‌ سازمان مجاهدین خلق ایران را به‌ کردستان بفرستند تا با هر جنگ افروزی وارد جنگ شوند. این نامه‌ در نشریه‌ مجاهد منتشر گردید.

 

بهتر است در رابطه‌ با نامه‌ء رجوی به‌ خمینی چند سطر زیر را هم بنگریم:

[{چند تا از نمایندگان امریکا از دو جناح جمهوریخواه‌ و یا دمکرات میرون به‌ طرف خانم مریم رجوی و مذاکره‌ میکنند و یا اینکه‌ آقای رضا پهلوی در کشور بزرک چنین که‌ امروز میدانیم ابر قدرت جهانی است، در واقعیت یک قدر اقتصادی است، میرود آنجا مصاحبه‌ میکنند و بطوریکه‌ سران جمهوری اسلامی و سفارتخانه‌اش برافروخته‌ میشود و اعتراض وسع میکند و همان چنینی که‌ تا دیروز میتوانیم بگویم نه‌ تنها ماشینهای آبپاش ضد تظاهرات بلکه‌ انواع و اقسام چیزیکه‌ از مهر و جانماز و دستگاه‌های قطع دست و پا به‌ ایران صادر میکند، امروز خیلی راحت رضا پهلوی را میآورد با او مصاحبه‌ میکند. بنا براین ببینیم ما اپوزیزیون امروز کجا هستیم، میخواهیم چکار کنیم، با این رژیم، با این دت منشی، با همه‌ این چیزها میخواهیم چکار کنیم؟ اینکه‌ من بیایم امروز بگویم فروخ نگهدار این کارها را کرد، خیلی خوب اشتباه‌ کرد، یا اینکه‌ الان گفتم، چون من یک آدمی هستم مستقل، استقلال دارم، میگویم مجاهدیناین خطاهای را هم کرد، وقتی که‌ من یک جوان بودم، مجاهدین بلند شد رفتند هواپیمای ایران را مصادره‌ کرد، حقشان بود آن موقع مبارزه‌ میکردند، رفتند به‌ عراق خواستند با خمینی سازش بکنند، خمینی لبیک نداد. میدانید این حرف کی است که‌ دارم میگویم (47) – (48) بود. این دوست عزیز من شاید برادر کوچک من باشند. بیاید این واقعیتها را ببینیم، یعنی آن موقع که‌ مجاهدین میگفت: (ما را مسلح کنید که‌ بریم به‌ کردستان بجنگیم)، از حضرت امام میخواستند. ببینید، من میخواهم اینرا بگویم نباید واقعیتها را کتمان کرد، باید ببینم امروز در کجا ایستاده‌ایم.

نقل قول از آقای (محمد پزشک) در رادیو چکاوک}]     

 

برگردیم به‌ خود موضوع:

آیت الله‌ خمینی و اطرافیانش اجازه‌ به‌ کس یا جریاناتی نمیدادند که‌ در کارهایشان دخالت نمایند، به‌ همین دلیل ارزشی برای نامه‌ء رجوی قائل نشدند. سپس سازمان مجاهدین مسیر‌ مخالفت و مبارزه‌ با جمهوری اسلامی را پیشگرفت. آقای رجوی در راستای مبارزه‌ با جمهوری اسلامی ایران با (ابولحسن بنیسدر) رئیسجمهور جنایتکار ایران که‌‌ فرمودند:

 

{(من بعنوان رئیسجمهور ایران و فرمانده‌ کل قوا به‌ نیروهای نظامی دستور میدهم تا سرکوب غله‌ کردستان هیچ کس حق ندارد بند پوتینها را باز کند) و به‌ فرمانی او شهر و روستاهای کردستان توپباران گردید و هزاران نفر کشته‌ و زخمی شدند}، با یک هواپیمای خصوصی به‌ (فرانسه‌) به‌ فرانسه‌ای که‌ آیت اللا خمینی را “مسکن” داده‌ بود، فرار کردند.

 

سپس بدنه‌ سازمان مجاهدین هم مثل: (بدنه‌ء سازمان چریکهای فدایی خلق ایران – راه کارگر – زحمتکشان- اتحاد مبارزان کمونیست، سازمان پیکار و چند جریان دیگر سیاسی) که‌ قبلا” خود را به‌ کردستان رسانده‌ بودند تا با مبارزهء‌ خویش جمهوری اسلامی ایران را سرنگون نمایند) به‌ کردستان آمدند تا جمهوری اسلامی را سرنگون سازند.

 

ئیدئولوژی جمهوری اسلامی ایران (اسلام) است، دین اسلام کتابی دارد به‌ نام قرآن،‌ به‌ عقیده‌ مسلمانان این کتاب آسمانی است و از جانب خدا برای پیغمبر اسلام روانه‌ شده‌ تا مردم را هدایت نماید. سازمان مجاهدین هم یک جریان اسلامی است و قرآن مبنای ئیدئولوژی آن سازمان میباشد. رهبران و بدنه‌ این تشکیلات در سخنرانیها و نوشته‌ها‌ به‌ قرآن استناد مینمایند. بهتر است به‌ نمونه‌ای اشاره‌ نمایم، این نمونه‌ از فردی است که‌ در قید حیات نمیباشند و ایشانرا نمیشناسم، بعنوان دکومنت گفته‌هایشان را نوشته‌ام، که‌ چنین است:

 

{ وصیتنامه‌ مجاهد شهید

 

ئه‌له‌زینه‌ ئامه‌نوو وه‌ هاجه‌روو وه‌ جاهه‌دوو فی سه‌بیل اللاء بی ئه‌موالیهیم وه‌ ئه‌نفوسیهیم ئه‌عزه‌مو ده‌ره‌جه‌تین عینده‌اڵله‌ء وه‌ ئولائیکه‌ هوم ئه‌لفائیزون. سوره‌ الته‌وبه‌، آیهء 20

 

آنانیکه‌ ایمان آوردند و هجرت کردند و با مال و جان خویش در راه‌ خدا کوشیدند، بزرگ هستند. آنان رستگارن.

 

بنام خدا و بنام خلق قهرمان ایران – بنام مسعود و مریم

وصیتنامه‌ مجاهد شهید علیرضا نادری فرزند فضلان شماره شناسنامه‌ 16 متولد طالقان

 

گرامی باد خاطره‌ تابناک شهدای مجاهدین خلق، برچمداران جاودان آزادی و انقلاب نوین ایران. صحفه‌ – 105 }

**

رهبران جمهوری اسلامی ایران هم از آیه‌ فوق که‌ امر به‌ جهاد در راه‌ خدا مینماید، در خطبه‌ها و نوشته‌هایشان استفاده‌ مینمایند. حال سئوال انیست تفاوت سازمان مجاهدین با جمهوری اسلامی چیست؟

 

رهبران سازمان مجاهدین {(اسلام دمکراتیک) را مطرح مینمایند و آنرا بعنوان آنتیتز جمهوری اسلامی ایران در اخیتار مقامات اروپای و امریکای میگذارند و درخواست پشتیبانی میکنند. در اینجا لازم است بطور کوتاه‌ به‌‌ طرح (اسلام دمکراتیک) مجاهدین‌ بنگریم: دست اندرکاران جریانهای اسلامی جهانء اسلام بر مبنای قرآن عمل مینمایند. قرآنی که‌ (کتابی آسمانی و کلام خدا) باشد چگونه‌ میشود در آن دخالت نمود و اسلام دمکراتیک جدا کرد؟ مگر قرآن کتاب نویسندگانی مثل مارکس و منتسکیو است که‌ بگوید من این قسمت را قبول نداردم و آن قسمت را قبول دارم؟ یا فکر بکنید قرآن کتاب محققان رشته‌های فیزیک و شیمی … است که‌ با تحقیقات و کشف فرمول و تئورهای جدید بشود آنها زیر سئوال برد و رد کرد؟

 

کلیه‌ بخشهای وابسطه‌ به‌ اسلام از شیعه‌‌ دوازده‌ امامی و… تا رسد به‌ سنی با شاخه‌های مالکی، حنبلی، مالکی و احمدی، همچنین کلیه‌ جریانهای سیاسی وابسط به‌ اسلام از قبل جمهوری اسلامی ایران، اخوان المسلمین، ئه‌لقاعده‌، سازمان مجاهدین خلق ایران، بوکوحرام و داعش (دولت اسلامی عراق و شام) و …. زیربنا و متاتریال وجودیشان قرآن است. با طرح اسلام دمکراتیک رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران بدون اینکه‌ این مسئله‌ را درک نمایند، به‌ وضوح میگویند: در اسلام دمکراسی وجود ندارد! پس مسیر مبارزه‌ء (سازمان مجاهدین خلق ایرن) اسلام بوده‌ و در راستای آنان با سیستم سلطنتی مبارزه‌ کرده ‌است. 

**

سازمان مجاهدین خلق و مبارزه‌ با جمهوری اسلامی ایران

 

بهتر است اول به‌ کلمه‌ مبارز و مبارزه‌ بنگریم:

 

مبارز یعنی جنگاور، جنگجو، آنکه‌ برای جنگ با کسی بمیدان میرود.

مبارزه‌ یعنی از میان صف بیرون آمدن برای جنگ کردن، نبرد کردن با یکدیگر. فرهنگ عمید – صحفه‌ 1077

 

جمهوری اسلامی ایران در تهران، مشهد، اصفهان، رشت، تبریز، شیراز، اهواز و جاهای دیگر ایران حکومت مینماید و سازمان مجاهدین هم میخواهد در (کردستان جمهوری اسلامی ایران) را سرنگون سازد. اگر رهبران و بدنه‌ء سازمان مجاهدین خلق ایران و جریانهای سیاسی دیگر ایرانی که‌ برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران مبارزه‌ میکردند، چرا در شهر و روستاهای خویش که‌ جمهوری اسلامی در آنجا حکومت میکرد، مبارزه‌ ننمودند؟ این جریانهای سیاسی در رسانه‌های خویش به‌ این مسئله‌ اشاره‌ مینمایند که‌ جهموری اسلامی ایران بیش از صد هزار نفر از مبارزین را اعدام کرده‌ است.

 

اگر جریانهای سیاسی فوق در شهر و دیار خویش مبارزه‌ میکردند، جمهوری اسلامی مجبور بود با آنها مبارزه‌ نماید کند، برای این کار هم لازم بود نیرو اختصاص دهد و برای هر منطقه‌ جداگانه‌ نیرو روانه‌ نماید، اگر سازمان پیکار، مجاهدین، چریک فدایی و دیگر جریانهای سیاسی که‌ به‌ کردستان آمدند، به‌ کردستانی که‌ هیچ گونه‌ پایگاه مردمی در آن نداشتند، در همان منطقه‌ای که‌ پایگاه‌ مردمی داشتند با آن (100000) نفری هم که‌ در قید حیات بودند و مبارزه‌ مینمودند، میتوانستند در هر منطقه‌ جداگانه‌ ضربهء‌ سنگین جانی و مالی به‌ جمهوری اسلامی بزند و با حضورشان هم در میان مردم نیروی جوان و تازه‌ نفس جذب نمایند، در نتیجه‌ به‌ اهدافی که‌ داشتند، میرسیدند.

 

اما این مبارزین مبارز جملگی به‌ کردستان آمدند، جمهوری اسلامی ایران هم برای سرکوب دوشمنانی که‌ قصد سرنگونی او را دارند به‌ کردستان لشکر کشی میکند در نتیجه‌ این لشکرکشی هم مردم کردستان هم جنبش کردستان متحمل زیانهای جبران ناپذیری شدند.

 

زنان مبارزه‌ سازمان مجاهدین خلق ایران

 

گوینده‌ رادیو چکاوک اشاره‌ به‌ مبارزه‌ زنان مجاهد در اردوگاه‌ اشرف نمودند. سازمان مجاهدین یک جریان اسلامی است، در دین اسلام زن دارای حقوق خاصی میباشد. مطابق دین اسلام در دادگاه‌ و مسئله‌ شاهدات دو زن برابر با یک مرد میباشند. در ارث دو زن برابر با یک مرد است. اگر فردی بمیرد، این فرد یک پسر و دو ختر داشته‌ باشد. ثروت آن فرد به‌ جای آنکه‌ به‌ 3 قسمت تقسیم شود و هر قسمت آنرا به‌ یکی از فرزندانش بدهند، مطابق دین اسلام بدین گونه انجام میگردد: ‌ثروت به‌ دو قسمت تقسیم میشود، یک قسمت آن به‌ پسر تعلق میگیرد و قسمت دیگر به‌ دختران. در باره‌ ازدواج طبق دستور اسلام یک مرد حق دارد همزمان با چهار زن ازدواج نماید. در اینجا میشود گفت زنانی که‌ در سازمان مجاهدین مبارزه‌ مینمایند، مومنانی هستند که‌ برای اجرای دستورات اسلام مبارزه‌ میکنند.

**

همچنانچه‌ در قسمت اول اشاره‌ گردید: گوینده‌ رادیو چکاوک این جملات بیان داشتند: مگر زنان کرد مسلمان نیستند؟ حال به‌ سرف اینکه‌ بعضی از آنها روسری ندارند و کلاشینکوف دست گرفته‌اند ما از آنها نمونه‌ میآوریم و میگویم کاش ما هم چنین زنانی داشتیم. چرا کور میشویم، اگر کوریم چرا شعار میدهیم؟ خانم عاطفه‌ از کلمه‌ (ما) استفاده‌ مینمایند

 

ما از آنها نمونه‌ میآوریم و میگویم کاش ما هم چنین زنانی داشتیم. چرا کور میشویم، اگر کوریم چرا شعار میدهیم؟

 

گوینده‌ رادیو زیر لفافهء‌ (ما) به‌ { انساندوستانی که‌ خود را شریک (درد و رنج مردم کوبانی که‌ زیر توپباران مجاهدین داعش میباشند) میدانند و با آنها ابراز همدردی مینمایند } حمله‌ میکند و میگوید چرا کوریت؟ برای روش شدن این موضع به‌ دوو مسئله‌ اشاره‌ مینمایم.

1 –

در اوال حمله‌ داعش به‌ شهر موصل، رادیو چکاوک مصاحبه‌ای داشتند با فردی بنام (پرویز خزایی نماینده‌ شورای ملی مقاومت ایران) گوینده‌ رادیو سئوال خویش چنین مطرح مینمایند: آقای مسعود بارزانی سوء استفاده‌ نموده‌. مصاحبه‌ شونده‌ به‌ این سئوال جواب نداد.

2 –

روز ششم اکتبر همین رادیو مصاحبه‌ای در مدت 65 دقیقه‌ی در باره‌ء عراق و داعش با زنی به‌ نام {(الاهه‌ء عظیمیفر) عضو شورای مللی مقاوت ایران)} انجام دادند، این مصاحبه‌ زمانی بود که‌ جهادیستهای داعش شهر کوبانی را توپباران میکردند و پیر و جوان، دختر و پسر کوبانی در حد توان از خود و شهرشان دفاع مینمودند. این مقاومت در رسانه‌های خبری و فیسبوک پخش میشد. نه‌ خانم عاطفه‌ گوینده‌ء رادیو و نه‌ خانم عظیمیفر مبارز و عضو شورای میلی مقاومت ایران حتی در بیان کلمه‌ هم اسمی از شنگال و کوبانی بر زبان نیاوردند.

 

حال خانم عاطفه‌ میگویند: ما از زنان غیور کرد نمونه‌ میآوریم و میگویم کاش ما هم چنین زنانی داشتیم.

**

امپریالیست منفور و امپریالیست غفور

 

امپریالیست منفور

گوینده‌ رادیو میگویند امپریالیست از کردها دفاع مینمایند، منظور بمبارانهای داعش توسط امریکا است.

 

امپریالیست غفور

با توجه‌ به‌ گفته‌های آقای محمد پزشک و مذاکرات خانم مریم رجوی با نمایندگان امریکا !

 

چند سطری در باره‌ء رادیو چکاوک، رادیو چکاوک روی فرکانس (91,1)‌ در ستهکولم برنامه‌ پخش مینماید، این رادیو اطلاعیه‌های سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت را پخش نماید، فقط در همین چند ماه‌ گذشته‌ چند مصاحبه‌ء طولانی را با چند نفر از اعضای شورای ملی مقاومت ایران انجام داده‌ است، سخرانیهای آقای مسعود رجوی و خانم مریم رجوی را پخش مینماید، همچنین خود گوینده‌ رادیو میگوید: چرا کور هستید، چرا مقاومت زنان مجاهد را نمیبینید. اذعان هم داریم که‌ سازمان مجاهدین یک سازمان منسجم و مبارز و مسلمان است. اکثریت آنها زن هستند، رئیسجمهور منتخبشان زن است و فرماندهان نظامیشان زن هستند. گوینده‌ رادیو بارها در رادیو اعلام داشته‌ و گفته‌: بدلیل اینکه‌ در تاریخ (…..) در برنامه‌ سازمان مجاهیدن شرکت مینمایم، رادیو تعطیل میباشد. 

 

با توجه‌ به‌ فعالیتهای فوق رادیو چکاوک در رابطه‌ با سازمان مجاهیدین، اگر کسی به‌ گوینده‌ این رادیو بگوید:  شما وابسته‌ به‌ سازمان مجاهدین خلق ایران هستی. گوینده‌ آنرا انکار میکند.

**

این مطلب را قبلا” در رادیو خواندم، به‌ این قسمت چند سطری اضافه‌ گشته‌ است.

 

سه‌عی سه‌قزی   12/11/2014

qayshi@yahoo.com

 

 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی