"an independent online kurdish website

طبق ماده ی٣ اعلامیه جهانی حقوق بشر هر فردی حق زندگی،آزادی و امنیت شخصی را دارد.در بند١ ماده ٦ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی حق زندگی از حقوق ‌‌ذاتی شخص انسان استomid_jelali-0

و این حق باید به موجب قانون حمایت شود و هیچ فردی را نمی توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.

اما از زمان روی کار آمدن حکومت تباهی جمهوری اسلامی در ایران سردمداران این حکومت شروع به کشتن و گرفتن جان هزاران انسان بی گناه کرده اند.این ارابه ی مرگ(گیوتین نسل کشی) هر روز بیشتر و بیشتر قلع و قمع می کند. روزانه سازمان های مدافع حقوق بشری داخل و خارج ایران با گزارشات و انتشار آمار و ارقام رسمی گوشه ای از جنایات این رژیم را بر ملا میکنند اما متـأسفانه این ارابه ی مرگ متوقف نشده که هیچ ،با سرعت زیاد تری به کشتار ادامه میدهد.در این میان مردم شریف کردستان نیز از احکام این یاغیان بی بهره نبوده و روزی نیست چندین نفر از شهروندان کرد را با اتهامات ناروا دستگیر و به زندان نیندازند،بیشتر از ٢٠ نفر از هموطنان کرد با جرمهای گوناوگون به اعدام محکوم شده اند همچون حبیب گلپری،شیرکو معارفی،زینب جلالیان،سمکو خورشیدی،زانیار و لقمان مرادی و….، و هر لحظه بیم آن میرود که حکم مذکوردر مورد این افراد اجرا شود.بر طبق آمار موجود سالانه ٥ هزار نفر به جمعیت زندانیان رژیم افزوده میشود،هم اکنون نزدیک به ٢٥٠ هزار نفر زندانی در ایران وجود دارند. این رژیم حتی به قوانین اولیه ی قانون اساسی خود نیز پایبند نیست و هر لحظه کارنامه اش خونین تر میشود و حتی می بینیم چگونه به وفاداران خود نیز در صورت انتقاد ضربه می زند.

 یکی از احکام وحشتناک و غیر قابل تصور، حکم قرون وسطایی سنگسار می باشد که ‌ در این عصر پیشرفت هنوز در ایران  به طرز فجیعی جان انسانها را با آن میگیرند. در ماده ١٠٤ قانون مجازات اسلامی ایران آمده است: که هدف از سنگسار زجر کش کردن زنا کار است نه زود گرفتن جان آن، به همین دلیل در این قانون ضد انسانی تأکید میکند که سنگها به اندازه ای باشند که مجرم با یکی دوتا سنگ نمیرد،  قساوت تا چه حد؟ .مسٶلین و دستگاههای قضایی این رژیم مبانی اسلامی دین مورد تایید خویش را نیز زیر پا نهاده اند چرا که در قرآن اشاره شده که حکم زنا کار ١٠٠ ضربه تازیانه(شلاق)است اما این جانیان برای آن تبصره گذاشته و این حکم را مختص به زنای مرد با زن فاقد همسر میدانند و طبق قانونشان حکم  زنای زن و مرد متاهل رجم است .

در گزارش سازمان غیر دولتی عفو بین الملل در سال ٢٠١١ حداقل ١٦ نفر حکم سنگسار گرفته و منتظر اجرای حکم هستند.از جمله سکینه محمدی آشتیانی که به دلیل فشارهای بین المللی، رژیم ایران ناچار شد حکم را  به اعدام تغیر دهد.در اصل گرفتن جان یک انسان به هر صورت قابل توجیه نیست حالا چه با سنگ چه با طناب دار و در تضاد با تمام قوانین حقوق بشری و انسانیست.

انسان کشی از خصوصیات بارز رژیم می باشد که در ذات مسٶلین حکومت بخصوص سران قوة قضایه اش موج می زند.این خصوصیت از همان اوایل تشکیل حکومت اسلامی ایران وجود داشته و امروزه به اوج خود رسیده و حتی از خط قرمز هم رد شده و به مرز انفجار رسیده است.کسانی که در طول حیات جمهوری اسلامی ایران به مسند ریاست این قوه رسیده اند تماما سیاستمدارانی  کاملا وابسطه به رژیم و طرفدار سرکوب ،ارعاب و کشتن دستجمعی بوده اند.در این برهه ی زمانی افسار ارابه ی انسان کشی حکومت ایران بدست برادران لاریجانی افتاده است. صادق لاریجانی از زمانی که به ریاست قوة قضایه رسیده با بهانه های واهی و تهمتهای ناروا و احکام ناعادلانه شروع به کشتن مردم بی گناه ایران نموده بی آنکه دادگاه عادل و صالحی در ایران وجود داشته باشد. صدها نفر را به پای چوبه های دار فرستاده به اتهام زنا،مواد مخدر،محاربه،مفسد فی الارض و…..بی آنکه آنها را از داشتن یک رسیدگی و دادرسی عادلانه بر خوردار کنند.در بیشتراوقات دادگاههای قوه قضایه در عرض چند دقیقه متهمین را محکوم کرده و حتی آنها را از داشتن وکیل محروم میکنند.به قول برادرش “دبیر ستاد حقوق بشر قوةقضایه”: قصاص و اعدام زیبا و مهم هستند،به نظر او باید در پرونده های سنگسار دقت بیشتری شود،چون این قانون و عرف ماست و تا زمانی که قانون است باید آنرا اجرا کنیم( دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشست تخصصی حقوق بشردر سال ١٣٩٠). یکی حکم کشتن و سنگساروتجاوز، قطع دست وکور کردن چشم با اسید واعدامهای فله ای را می دهد و دیگری از زیبایی قصاص و اعدام می گوید به راستی گویی آنها از کشتن و گرفتن جان انسانها لذت می برند.

راست گفته اند که ماه هیچوقت برای همیشه زیر ابر نمی ماند،گرگهای جمهوری اسلامی، مدتیست به جان هم افتاده اند و اسرار همدیگر را برملا میکنند.خوشبختانه اینبار قرعه به نام برادران لاریجانی افتاد و راز زمین خواری آنها سر تیتر سایتها وروزنامه ها شده است.سایت “بامداد خبر” وابسته  به دولت رژیم با انتشار اسناد محرمانه ای پرده از زمین خواری بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین توسط برادران لاریجانی برداشت.برادرانی که همیشه دم از قوانین اسلامی و عدالت میزدند و با  پرونده سازی انسانهای بی گناه را به کام مرگ میفرستند حال خود پرونده ی واقعیشان آشکار شده است.در نهایت می توان گفت: وای به حال قوه قضایه ای که صاق لاریجانی ریئس و برادر دیگرش دبیر ستاد حقوق بشر این قوه باشد.

امید جلالی

سوئد

٠٦/٠٧/٢٠١٢

{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی