"an independent online kurdish website

دیدگاه یک ناظر سیاسی در رابطە با توافقنامە میان دو جریان سیاسی کردستان ایران. شخص مذکور در داخل کشور و از فعالین سیاسی میباشد. در پاسخ بە سٶال ما کە نظرشان در مورد این توافقنامە چیست ؟  چنین جواب دادند:guft_go

اين توافق نامه نشان از درايت سياسي رهبران كردستان و تجزيه وتحليل درست تحولات جاري و پيش روست.

كرد ها از هر زماني بيشتر خود را براي پاسخگويي به نيازهاي امروز و فردا آماده مي كنند .ودر اين مسير نگاههاي پوپوليستي ، احساسي  و غير واقعبينانه جايي از اعراب ندارد.

 هر گامي براي وحدت در عين تكثر و احترام به نظرات ديگران نه تنها با استقبال مردم كردستان روبرو خواهد شد بلكه وزن سياسي و قدرت ديپلماسي آنها را هم در داخل و هم در خارج اثر گذار خواهد كرد.

هيچ توافقنامه اي بدون كم و كاست نيست ولي اين شروع فرخنده و مباركي هست و

 پاسخی به انتظارات چندين ساله ملت كرد است .

اين ابتكار عمل اگر چه دير هنگام بود ، ولي اميدوارانه بود و بايد به همه احزاب سرايت كند . كردها بايد متحد باشند تا بتوانند آرزوهاي خود و حقوق اوليه را كسب كنند .

اين توافق نامه انتظارات جديدي را بدنبال خواهد داشت ، از جمله شيويه نگرش و تعريف و تعامل ، و مكانيزم و رويكرد آنها به دوستان ديروز و اپوزيسيون ايراني غير كرد.

زمان تنگ نظري ها و منافع كوتاه مدت به سر آمده است . كردستان به حدي بزرگ است كه هر كس براي خود جايي در جهت خدمت تعريف كند. اما شرط موفقيت در اتحاد است .

تهیە کنندە : کاووس عزیزی

{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی