"an independent online kurdish website

سال جاری سال اعتراضات وسیع علیه‌ اعدامها در ایران بود با نگاهی به‌ اسامی کسانی که‌ در این سال توسط جلادان و مزدوران رژیم به‌ دار آویخته‌ شده‌ اند می توان گفت که‌ رژیم جمهوری اسلامی ایران رکورد اعدامها را بالا برده‌ و حقوق شهروندی مردم خود را پایمال کرده‌ و روز به‌ روز وضعیت حقوق بشر در ایران بد و بدتر می شود.xalid_kerimi

اگر واقع بینانه‌ به‌ حکومت فرمانروای این رژیم بنگریم می توان گفت که‌ این رژیم برای بقای حیات خود همیشه سیاست آزار و شکنجه‌ و کشت و کشتار مردم خود و اعدام کردن زندانیان سیاسی آزادیخواهان،روشنفکران و روزنامه‌ نگاران به‌ جرم محاربه‌ و کودکان زیر هیجده‌ به‌ اتهام مواد مخدر بدون دادگاهی در پشت درهای بسته‌ و بدون اینکه‌ اجازه‌ وکیل گرفتن را داشته‌ باشند به‌ اعدام محکوم می کند.

بنا به‌ گزارش سازمان ملل متحد تنها طی سال جاری 2012 میلادی بیشتر از 300 نفر در ایران که‌ اکثر آنهار زندانیان سیاسی بوده‌ اند اعدام شده‌ اند. این گزارش درباره‌ وضعیت حقوق بشهر در ایران تنظیم شده‌ است. هر چند آمار اعدامها از این رقم بیشتر تخمین زده‌ می شود.

احمد شهید گزارش گر ویژه‌ حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از رکورد اعدامها در ایران طی چند ماه گذشته‌ ابراز نگرانی کرد و از ایران خواست جلوی اعدامها را بگیرد.همچنین امسال طی گزارشی دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون به‌ مجمع عمومی در باره‌ وضعیت حقوق بشر در ایران در تاریخ 5 اکتبر 2012 در دسرس عموم قرار گرفت، آقای بان کی مون در این گزارش خواستار آزادی زندانیان سیاسی و مدنی، روزنامه‌ نگاران، روشنفکران و غیره‌.. شد. و از ایران خواست که‌ به‌ حقوق شهروندی مردم خودش احترام گذاشته‌ و اعدامها را متوقف کند. بعد از اعدام کردن 10 نفر در تاریخ 22 اکتبر 2012 به‌ اتهام مواد مخدر،  خانم کاترین اشتون مسول سیاست خارجی اروپا وحشت زده‌ و فورا خواستار لغو اعدامها در ایران شد.

اما می توان گفت که‌ این رژیم شاید تا حدی توانسته‌ است با سیاست اعدام و شکنجه‌ و کشتار آزادیخواهان و مخالفان خود را سرکوب کند اما این سیاسی بازی با آتش است آتشی که‌ دیر یا زود گریبان گیر رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی را خواهد گرفت.و در نهایت با سرکوب  نمی تواند خواسته‌ های مردم که‌ آزادی و دمکراسی است را برای همیشه‌ از بین ببرد و مردم ایران تا سرنگونی این رژیم استبداد و دیکتاتور دست از مبارزه‌ نخواهند کشید.{jcomments off}

تاریخ این را ثابت کرده‌ است که‌ حکومتهای دیکتاتوری و استبدادی برای ماندن حیاتشان دست به‌ هر جنایتی می زنند اما این حکومتها زیاد دوام نخواهند آورد و در نهایت سرنگون و نابود خواهند شد .

02.12.2012

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی