"an independent online kurdish website

اشغالگر اول (دولت اسرائیل)

اگر به‌ ماسمدیای فارسی در کل و بخصوص رسانه‌های خبری دولت ایران بنگریم همگی باین مسئله‌ توجه‌ مینمایند که‌ دولت اسرائیل فلسطین را اشغال نموده‌ruhani-netenyaho

و باید در راستای آزادی فلسطین اسرائیل را از بین برد. پیرامون همین هدف دولت ایران میخواست از راه‌ کربلا به‌ قدس برود، برای رسیدن به‌ قدس مدت هشت سال با دولت عراق جنگ نمود، در این جنگ صدها هزار نفر از نیروهای ایرانی نرسیده‌ به‌ قدس به‌ صف قدوسیان پیویستند.

وضعیت حقوقی فلسطینها در اسرائیل: با نگاهی به‌ (اطلس کتاب جغرافیای جهان) در اسرائیل دو زبان وجود دارد، این دو زبان عبارت است از زبان (عبری) و زبان (عربی). فلسطینیهای که‌ در اسرائیل میباشند به‌ زبان عربی یعنی مادری خویش در دبستان، دبیرستان و دانشگاه‌ آزادانه‌ درس خوانده‌ و میخوانند.

 

اشغالگر ثانی (دولت ایران)

برای اشغالگری دولت ایران به‌ چند سطر زیر بنگریم.

روحانی: تدریس زبان کردی در دانشگاه ها آغاز میشود.

28 ژوئیه‌ (2015) 6 مرداد (1394)

حسن روحانی رئیس جمهور ایران از تدریس زبان و ادبیات کردی در دانشگاههای استان کردستان خبر داده‌ است. او همچنین گفت بخش زبان کردی در خبرگزاری رسمی (ایرنا) به‌ راه‌ خواهد افتاد. آقای روحانی که‌ به‌ کردستان سفر کرده‌، گفت در جهت تحقیق وعده‌هایش به‌ مردم کردستان تدریس زبان و ادبیات کردی از اول پائیز در دانشگاههای کردستان شروع میشود. او گفت این اقدامات برای تقویت زبان و ادبیات و فرهنگ کردی است. نازنین جاوید، مجری برنامه‌ چشم انداز بامدادی گفتگویی انجام داده‌ در این زمینه‌ با سامان رسولپور، روزنامه‌نگار کرد ساکن استکهۆلم در سوئد. این گفتگو روز سه‌شنبه‌ (6) مرداد (1394) – (28) ژوئیه‌ (2015) در چشم انداز بامدادی رادیو بی بی سی پخش شد

**

روحانی، چه‌ حسن باشی چه‌ فریدون

کارنامه‌ات مزینست با غارت و خون

در این سفرت به‌ کردستان هم نیستی

جز اشغالگری خونریز و پست و دون

 

درس خواندن میگردد از دبستان آغاز

سپس به‌ مراحل بالاتر میکنند پرواز

این چه‌ مکاریست در این دور و زمان؟

آشکار است ترفندت بر پیر و جوان!

 

خواهی حل نمائید بتدریج ملتها

در رسم و فرهنگ و زبان فارسها

انیست تفاوت فرهنگی در این جهان

میان کلمی و فارس و دولتهای اسرائیل و ایران!

**

حال در رابطه‌ با این عملکرد رزیلانه‌ و کثیف دولت ایران، (احزاب و سازمانهای سیاسی و مبارز) و (جریانهای که‌ تحت نام دفاع از حقوق بشر) در رسانه‌ها‌ فضلفروشی مینمایند، چرا سکوت کرده‌اند؟

چرا رسانه‌های مانند (BBC) – رادیو (آلمان) و … در این باره‌ افشاگری ننموده‌اند، نه‌ آنکه‌ افشارگری ننموده‌اند بلکه‌ برای جااندازی آن در افکار شونده‌گان و بینده‌گان تلاشهای نموده‌اند.

**

اسم حقیقی (حسن روحانی) (فریدون روحانی) است.

منبع رسانه‌های فارسی، بخصوص رادیوها.

 **

سه‌عی سه‌قزی

10/8/2015

qayshi@yahoo.com

 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی