"an independent online kurdish website

 در فیسبووک آقای رئوف افسایی نوشته‌ای تحت عنوان: (شهلا حیدری را سرکوب نکنید!) مطالعه‌ نمودم، مطلبی در آن توجه‌ مرا به‌ خود جلب نمود در حد توان به‌ آن خواهم پرداخت، ولی قبلا” به‌ قستمی از نوشته‌ بنگریم که‌ چنین است:


 

{شهلا حیدری را سرکوب نکنید!

از دیروز در شبکه های اجتماعی و مخصوصاً در فیسبوک تبلیغات و هجوم سنگینی علیه یک زن بنام شهلا حیدری به راه افتاده و هنوز در جریان است. از آنجا که هم شهلا حیدری و هم من در شهر لندن بریتانیا زندگی می کنیم و شهلا حیدری را می شناسم و با وی ملاقات حضوری داشته ام بعنوان شاهد نکاتی را برای اطلاع دوستان توضیح می دهم. همچنین برای روشنگری و برای حفظ فضای سالم سیاسی و همچنین در رد اتهامات امنیتی وارده به شهلا حیدری نظر خودم را می نویسم. برای آسان کردن آن و قاطی نشدن مسائل با همدیگر آنرا شماره وار می نویسم.

 

1- شهلا حیدری مشکوک و مامور سایبری رژیم اسلامی نیست. او فردی حقیقی و حقوقی است. او را می شناسم و با او ملاقات حضوری داشته ام. رابطه نزدیکی با تعدادی از فامیل های او دارم و آنها او را با من آشنا کردند. او اهل سنندج و در سنندج و کرمانشاه زندگی کرده و مدتهای مدیدی است که در لندن زندگی می کند. او زنی مبارز و مخالف رژیم اسلامی است. او خود را کمونیست می داند و اتفاقاً طرفدار و همکار حزب کمونیست ایران و کومه له است.


۲- چند روز پیش شهلا حیدری عکسی از ابراهیم علیزاده را با شال سبز بر سر او و با این تکست “به سید این اولاد واقعی پیامبر اسلام هیچ ایرادی وارد نیست” که بیشتر شبیه یک طنز کاریکاتوری است و به وی انتقاد می کند را در فیسبوک منتشر کرده بود و این باعث عصبانیت و عکس العمل تعداد زیادی از اعضای حزب کمونیست ایران و کومه له و دیگران شد. ……(3 – تا 10) رئوف افسایی}.

**

از (سیدی) تا (حیدری)

خانم شهلا حیدری نوشته‌اند:

“به سید این اولاد واقعی پیامبر اسلام هیچ ایرادی وارد نیست”

 

امیدوارم بیاده‌بی نباشد که‌ میگویم این (شهلا حیدری) را نمیشناسم، دۆستانی دیگری با همان نام و شهرت دارم. چه‌ ایشانرا بشناسم یا نشناسم بعنوان خواننده‌ میتوانم در بارهء‌ آن جمله‌ که‌ همراه‌ تصویر فردی به‌نام (ابراهیم علیزاده‌) در فیسبووک منتشر نموده‌اند، اظهار نظر نمایم.

 

سیدی

در انتخاب جملهء (به‌ سید این اولاد واقعی پیامبر اسلام)‌ و نسبت دادن آن به‌ فردی با اسم و شهرت (ابراهیم علیزاده‌) اشتباه‌ فاحشی نموده‌اند. جهت اطلاع {پیامبر اسلامی که‌ از او نامبرده‌اند (فرزند مذکری) که‌ به‌ سنی رسیده‌ باشد و ازدواج کرده‌ و بعد از ازدواج صاحب پسر و نوه، نتیجه‌ و نیده‌} خود بوده‌ باشد تا آقای ابراهیم علیزاده‌ هم بعد از (1500) سال جزو نسل حداقل پازده‌همین آن پیامبر باشد}، نداشته‌ است.  در فرهنگ اسلامی فرزند به‌ پدر و خانواده‌ پدری تعلق میگیرد.

 

حیدری

همان پیامبری که‌ مورد نظر خانم حیدری است، دختری داشته‌ به‌ (فاطمه‌) این دختر با (علی ابن ابی طالب) ازدواج میکند و دارای دو پسر به‌ اسامی (حسن و حسین) و دو دختر به‌ اسامی (زینب و کولثوم) میباشد. علی چانشین چهارم پیامبر اسلام میباشد و به‌ حیدر، (حیدر کرار) معروف است.

همچنانچه‌ اشاره‌ شد علی دو پسر داشته‌، آنها ازدواج نموده‌ و فرزندانی داشته‌اند.

 

اگر خانم حیدری به‌ شهرت خویش بنگرند، باید گفت خود ایشان هم جزء (ندیده‌های) علی ابی طلب (حیدر کرار) که‌ داماد همان پیامبر اسلام است، میباشند.

 

(سید) در زبان عربی و مستر در زبان انگلیسی و آقا در زبان فارسی و کاک در زبان کردی یکی هستند که‌ برای مردها بکار میروند.   

(سیده)‌ در زبان عربی و دام در زبان انگلیسی و خانم در زبان فارسی و داده‌ در زبان کردی یکی هستند که‌ برای زنان بکار میروند.

 

این کلمات جایگاه‌ خواصی را برای افراد تعین نمیکند.

در خاتمه‌ باید گفت به‌ دلیل اینکه‌ پیامبر اسلام پسری نداشته، طبق قوانین ئیسلامی نسلش با مرگ خودش منقرض گشته‌ است! پس درست نیست بگویند: سید ابراهیم علیزاده‌ و سیدهای دیگر اولاد او میباشند.

علی ابن ابی طالب (حیدر) به‌ دلیل اینکه‌ دو پسر داشته‌ و آنها هم پسرانی داشته‌اند، پس نسل ایشان تا این کره‌ خاکی برجا است، پایدار میباشد، در نتیجه‌ خانم شهلا حیدری و حیدریهای دیگر که‌ نام یا شناسنامه‌شان به‌ حیدر وابستگی دارد، میشود گفت اولاد حیدر میباشد.

نه‌ آنطور نیست، سید ابراهیم علیزاده‌ به‌ موجودیت خودش وابسته‌ میباشد، همچنین خانم شهلا حیدری هم ربطی به‌ (حیدر، حیدر کرار) نداشته‌ و ندارد و بر موجودیت خودش باید او را شناخت. 

 

توجه‌: خود نویسندهء‌ این مطلب در نوشته‌های که‌ در نقد دیدگاهای‌ آقای ابراهیم علیزاده‌ بوده‌، هم از کلمات‌ (آقا)، (سید) و (کاک) استفاده‌ نموده‌ام.

 

سه‌عی سه‌قزی

16/7/2019

sai.saqzi@gmail.com

 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی