"an independent online kurdish website

معرفی کتاب: کتابِ « واحد ۴۰۰ ، ترورهای برون‌مرزی سپاه پاسداران»، اثری با ارزش، مستند، تاریخی و پژوهشی از خانم دکتر حوریه قره داغی پژوهشگر و تاریخ‌نگار معاصر است.

نویسنده در یک مجموعه‌ی سه جلدی جنایتهای جمهوری‌اسلامی را در خارج از قلمرو کشور ایران به نگارش درآورده‌است. جنایاتی که از طرف جامعه جهانی مسکوت مانده و گاهی هم تحمل شده‌است. اکثر مواقع جنایتکاران و عوامل پشت پرده‌ی ترورها، هرگز تحت تعقیب قرار نگرفتند.

سکوت مجامع بین‌المللی در این زمینه، مماشات سیاستمداران غربی و امتیاز دادن به متجاوزان و جنایتکاران باعث جری‌تر شدن آنها و ادامه‌ی باج‌خواهی این رژیم یاغی گشته‌است. پیشتر کتاب «نسل‌کشی ایرانیان» که مجموعه‌ای غنی از مستندات تاریخی در راستای افشای جنایات جمهوری‌اسلامی ایران در داخل کشور است، از این پژوهشگر توسط انتشارات آوای‌‌بوف منتشر شده‎‌است.

این مجموعه به ترورهایی می‌پردازد که عاملین جمهوری اسلامی در خارج از کشور توسط واحدی از سپاه قدس با نام واحد ۴۰۰ مرتکب شده‌اند، آنها مخالفان ایرانی و غیر ایرانی خود را به شنیع‌ترین حالت ممکن به قتل می‌رسانند.

نویسنده جنایتهایی چون ترور شاپور بختیار، عبدالرحمان قاسملو، شهریار شفیق و د‌هها مخالف دیگر را مورد بررسی قرارداده که توسط اعضای این باند به قتل رسیدند. علاوه‌ برآن، به سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان و نقش آنها در سرکوب آزادیخواهان لبنانی، منتقدان و دخالت ایران در امور لبنان، فعالیتهای تروریستی عماد مغنیه، تروریست بین‌المللی و فرمانده نظامی حزب‌الله، طراح انفجارهای بیروت، مقر نظامیان آمریکایی، فرانسوی و سفارت آمریکا در لبنان و همچنین شبکه‌ی بین‌المللی توزیع مواد مخدر توسط سپاه پاسداران در اروپا، آمريکا و همکاری سپاه و حزب‌الله لبنان با قاچاقچیان و جنایتکاران بین‌المللی اشاره شده‌است.

ترور روزنامه‌نگاران و اندیشمندان و متفکران لائیک ترک در کشور ترکیه توسط مزدوران جمهوری‎اسلامی و همکاری و سکوت دولت ترکیه در این زمینه، پرداخته‌ است. نویسنده حملات مختلف آنها به سفارت‌خانه‌ها و کو‌‌شش‌های موفق و ناموفق تروریست‌های سپاه برای ضربه زدن به منافع اسرائیل در کشورهای قبرس و تایلند و بلغارستان و چندین کشور دیگر را با اسناد و مدارک مستند زیر ذره‌بین برده‌است.

همچنین برای نشان دادن مماشات کشورهای غربی با جمهوری اسلامی، در قسمتی از کتاب به مسئله تبادل زندانیان و گروگان‌ها پرداخته تا بدینوسیله نادیده گفتن ترورها توسط غرب و حمایت دولت ایران از تروریست‌های دستگیر شده را گوشزد کند.

در این جلد از کتاب به مسئله فتوای خمینی در ارتباط با کتاب آیات شیطانی و تلاش برای ترور سلمان رشدی، کوشش برای کشتن افرادی که به هر نحوی با این کتاب ارتباط دارند پرداخته است. با توجه به اسناد ارائه شده، نویسنده‌ی کتاب ترورهای واحد ۴۰۰ نیز بدلیل همکاری در تصحیح و انتشار صوتی کتاب آیات‌شیطانی توسط انتشارات آوای‌بوف از اهداف این ترورها بود. او در زمان اقامت خود در دانمارک، به همراه برادرانش مورد سوقصد قرار گرفت.

نکته جالب، مماشات و سکوت سیاستمداران جهان بخصوص آمریکا در این زمینه است.

در نهایت یادآور می‎شوم کتاب حاضر حاوی مدارکی مستند و معتبر از ترورها و جنایات سپاه در نقاط مختلف دنیا می‌باشد، این اسناد قابل ارائه به جامعه جهانی و دولتهایی است که ادعا می‌کنند هنوز در ارتباط با تروریست خواندن سپاه پاسداران به مدارک کافی دسترسی پیدا نکرده‌اند.

معرفی جلد دوم:

جلد دوم کتاب «ترورهای واحد۴۰۰ » اتفاقاتی است که مو بر تن خواننده سیخ می‎کند، زیرا خواننده با ترور سران کرد در رستوران میکونوس و نقش سپاه در برپایی گروه‌های تروریستی در عراق آشنا می‎شود. جنایات غیر قابل باورِ مزدوران رژیم در رابطه با کشتار اعضای سازمان مجاهدین خلق در کمپ‌های اشرف و لیبرتی را به طور کامل خواهید خواند. بمب‌گذاری‌ها و جنایات سپاه در بحرین و عربستان و انفجارهای آرامکو و برجهای خبر و کشتار حجاج ایرانی و ارسال سلاح و مواد منفجره در ساک حجاج مورد بررسی قرار گرفته و با اسناد و مدارک غیرقابل انکار لحظه به لحظه شما را در شوک فرو می‎برد.

در جلد بعدی انفجارهای آمیا در آرژانتین و قاچاق طلا توسط رضا ضرابی و ترور روشنفکران ترک در کشور آذربايجان و برپایی هسته‌های تروریستی چون حزب‌الله ترک، جنبش حسینیون و فاطمیون مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

دانلود فایل PDF  جلد اول

دانلود فایل PDF   جلد دوم

لینک یوتیوب  جلد اول

لینک یوتیوب جلد دوم

لینک سایت

واحد 400 | ترورهای برون مرزی سپاه پاسداران | نویسنده حوریه قره داغی | گویش نسیم | نشر آوای بوف

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی