"an independent online kurdish website
  1.  برای چه کشوری روبه  تجزیه می روند. درخاورمیانه.
  2. کدام کشور وچه کشورهای به طرف تجزیه می روند.ala-kurdistan-

3. یک کشور برای چه تجزیه میشوند.

4. علل وسبب تجزیه درکشورهای که بصورت موزایکی تشکیل شده وازملیتهای مختلف که بصورت قانونی یک ملت شناخته شده اند. ودران کشورکه یکی ازملیتها برهمیه ان ملیتها حکمرانی میکنند و خود را   وارث مالک مطلق میداند و خود را خدای آن کشور و ملیتها می پندارد  و درصدد یکسان و یک دست ملیتها بر می اید و همیه هویت زبان فرهنگ حتا مذهب ان ملیتها را به تخریب ونابودی بکشاند که اثاری ازانها باقی نماند  و دست به نسل کشی جنایت تکراری می زنند. و این همه جنایت همراه با ستم ملی علیه ملتهای دیگر اجرا می شود.

 بله همچون حکومت های در گذشته به عنوان کشورگوشای تجاوزمیکردند وبعدن درصدد نابودی برمی امدند. که ان ملیتها نتوانند بگذشته خود بازگردنند. وحکمرانان ازاین موقعیت پیشامده ان ملت را به عنوان دست بندی انسان چندمین برای برده داری بهرکشی استعمار استفاده میکنند . واگریکی ازاین ملتها اعتراض وخواسته داشته باشد باسرکوب شدید حکمران مواجه میشود و ان ملیتها ناچارند وبرای ازادی تحمیلی روبه مبارزه می اورند . وحکمران و ان ملت که جوزو حکمران هستند با برچسب تجزیه دست به کشتار جنایت نسل کشی که مانند شاهان ایران برسر مردم کرد اوردند. و حکومت رضا شاه ومحمد رضا شاه وحکومت خمینی ایران .  و حکومتهای دیگر که برملت کرد .در کردستان حکمرانی نموده مانند  چون  صدام وحکومت ترکیه وحکومت بشاراسد در سوریه  .این حکومتها این چنین کردند. واگر به تاریخ گذشته برگردیم مانند ملت کرد درهرچهار قسمت دارای سرزمین وخاک خود باهویت خود میباشد.

۵پس نتیچه این هست اگر ملیتها در آن کشورها که زندگی مرگبارو برده داری را تحمل کردند و بطرف آزادی ورهای وتجزیه می روند. و با توجه به رفتار حکمرانان و گذشه  انها درمورد ملت کرد در کردستان راهی غیراز جدایی نگذاشند  . پس حق مثلم این مردمان هست آزادی و رهایی وتشکیل  کشورمستقل وحکومت کردی .

آنهم با جمعیت نزدک به /۴۵میلیون نفر انسان در هر چهار قسمت و جمعیت ملت کرد درکردستان ایران. نزدیک به /۱۷میلیون نفر انسان هست و حق طبیعی و قانونی بر مبنایی میثاقهای بین المللی میباشد که باید دارای فدرالیسم کامل یا کشور باشند. و پس درنتیجه  خود ان ملت  که با حکمران همراه  بوده وهست سبب وعلل وباعس تجزیه هستند.

 

مصطفی پیران

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی