"an independent online kurdish website

بیش از سه دهه متهم ساختن دیگر دولت‌ها و قدرتها به تروریسم از جانب رژیم جمهوری ولایت فقیه،aref-shexahmadi-0

گویا از منظر و دیدگاه سیاسی آنها این خدعه و فریب سودمند بوده است، زیرا این امر ظاهراً نه ‌تنها دلالت بر رفتاری غیراخلاقی از جانب دولت‌ها داشته، بلکه سکوی رسانه ای موثری را جهت تبلیغات و مظلوم‌نمایی برای افکار عمومی داخل کشور و دوستان و آدمکشهای خارجی رژیم نیز فراهم می‏ آورده است.

براساس اطلاعات منتشر شده در مورد تروریسم از سوی رسانه‌های بین المللی و تا حدودی نیز برخی منتقدین داخلی رژیم، جمهوری ولایت فقیه طی سالیان گذشته در پرونده‌های گوناگون ترور در کشورهای مختلف جهان دست داشته به گونه‌ای که هم ‌اکنون پرونده قطور این رژیم در عملیات تروریستی نزد افکار عمومی جهان و نیز مجامع بین‌المللی همچنان باز می باشد.

مقام‌های رژیم جمهوری ولایت فقیه در بسیاری از موارد، حتی ترور افراد منتقد را جزء افتخارات و مسئولیت خود در قبال ظهور امام زمان بر شمرده‌ وتا حدودی توانسته‌اند با این نیرنگ مذهبی از زیر بار مسئولیت‌های بعدی آن شانه خالی کنند.

پس از انقلاب ۱۳۵۷ برخی کشورها، سازمان‌ها و دادگاه‌ها رژیم جمهوری اسلامی را به دست داشتن در اقدامات تروریستی و یا حمایت از گروه‌های تروریستی متهم یا محکوم کرده‌اند. از جمله این کشورها اسرائیل، آلمان، آرژانتین، انگلیس، فرانسه، تایلند، عربستان و کویت هستند. دولت آمریکا نیز ایران را متهم به حمایت از حزب‌الله لبنان و چند گروه افراطی فلسطینی که در فهرست گروه‌های تروریستی دولت این کشور قرار دارند کرده است.همچنین دولت آمریکا سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. دولت آلمان چند تن از مقامت بلندپایه حکومت ایران را که در دادگاه میکونوس به دخالت در عملیات تروریستی و قتل رهبران کُرد محکوم شدند، تحت پیگرد قضایی قرار داده است.

طی این سالیان دراز ترورهای برون مرزی از جمله: ترور میکونوس، بمب‌گذاری مرکز یهودیان در آمیا، توطئه ترور سفیر عربستان در امریکا، بمب گذاری در بانکوک ۲۰۱۲، بمب گذاری در دهلی ۲۰۱۲ ، اقدام تروریستی در بحرین ۲۰۱۵، اقدامات تروریستی در عراق، اقدام تروریستی در کنیا ۲۰۱۲ و نیجیریه و غیره… برخی از اقدامات تروریستی رژیم ایران در خارج از کشور بوده است.

ترور اقلیتهای مذهبی از جمله علمای سرشناس اهل سنت، بهائیان و دراویش گُنابادی و یارسان و همچنین قتلهایی که در دهه ۸۰ میلادی علیه مخالفان سیاسی خود در زندان‌ها انجام نموده، تنها بخش دیگری از کارنامه تروریستی رژیم ولایت فقیه است. اما در این میان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ از همه شناخته ‌شده‌تر است و آن هم به دلیل وسعت این ترورها و چگونگی انجام آنها می باشد.

ترورهای دیگری نیز مانند ترور دکتر عبدالرحمن قاسملو رهبر حزب دمکرات کُردستان ایران، قتل دکتر شاپور بختیار، غلام کشاورز، بیژن فاضلی، فریدون فرخزاد و دکتر شرفکندی و یارانش در میکونوس از بزرگترین جنایات رژیم بر ضد مخالفین در اروپا بشمار می روند.

قتل بیش از ده نفر مخالف سیاسی در دهه هشتاد هجری، توسط وزارت اطلاعات رژیم که به نام “قتل‌های زنجیره‌ای” معروف گردید نیز غیر قابل انکار می باشند.

شکنجه و اتهاماتی همچون تجاوز جنسی در زندان‌های رژیم  جمهوری ولایت فقیه یکی دیگر از اقسام شکنجه دولتی در ایران عنوان می گردد. حوادثی چون شکنجه معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ همواره مورد اعتراض شدید سازمان‌های حقوق بشر بوده است و جزء جنایات فراموش ناشدنی این رژیم انسان ستیز محسوب می گردد.

اما ترورهای رژیم ایران تنها به رهبران اپوزسیون در برون مرز و مخالفین داخلی خلاصه نمی‌شود و در سایر کشورهای جهان هم هر از چندگاهی شاهد عملیات تروریستی رژیم بوده ایم و دست قتل و ترور جلادان سپاه قدس در گوشه و کنار جهان در حق هر صدای مخالف و منتقد سیاستهای آشوبگرانه رژیم به گونه ای دیگر پیداست.

می توان عنوان کرد که هدف اصلی رژیم ولایت فقیه از طرح ادعاهای اخیرش مبنی بر دست نداشتن ایران در ترورهای جدید الوقوع در داخل و خارج از کشور، به بیراهه کشاندن گمان و پیگرد از سوی سازمانهای حقوق بشری و نهادهای رسیدگی کننده به امور تروریسم دولتی رژیم ایران در مجامع بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طی روزهای گذشته وارد ساختن اتهام‌هایی جدید علیه رژیم در ارتباط با حوادث تروریستی در کشورهای مختلف از جمله تلاش برای ربودن خلبان ایرانی و چند فعال دیگر سیاسی در ترکیه، ترور چند شخصیت سرشناس اهل سنت عراق و ترورهای دیگر در چند کشور اروپایی را توطئه‌ای نامید که بنا به گفته او اخیراً توسط صهیونیست‌ها پیگیری می‌شود.!

مسئولین وزارت امورخارجه رژیم وانمود می کنند که به قول آنها دشمنان قسم خورده رژیم هدفی جزء تخریب چهره دولت تروریست ایران در راستای ایجاد پروژه ایران‌ هراسی با توجه به وجود بیداری در میان مردم جهان در شرایط کنونی ندارند. به این ترتیب با مظلوم نمایهای رژیم خواهیم فهمید که سران حکومت ولایت فقیه در صددند نقش اصلی خود در ترور و ربودن مخالفان در ترکیه و قتلهای عراق و برخی کشورهای اروپایی را در روزهای اخیر انکار کنند.

نقض حقوق بشر و سایر قوانین شناختن شده بین‌المللی، بارزترین نمونه های است که توسط رژیم انجام می گیرد، که می‌توان مصادیقی از آن را در رفتار وحشیانه و کشتار مردم مظلوم سرزمین‌های شام و عراق به بهانه دفاع از تشییع و حرم زینب مشاهده نمود.

تاکنون به دلیل شرکت مستقیم نیروهای سپاه پاسداران و تکاوران ارتش ایران و سایر تروریستها و مزدوران خارجی رژیم ولایت فقیه در عملیات های نظامی متعددی که با هدف حمایت همه جانبه از رژیم بشار اسد و دولت شیعی عراق در قبال ندای حق طلبانه مردم مظلوم سوریه و اهل سنت عراق صورت گرفته است، هزاران زن، مرد و کودک بی‌گناه این سرزمین ها به خاک و خون کشیده شده‌اند.

اینک همه سازمانهای حقوق بشر بین المللی و کشورهای منطقه معتقد هستند که رژیم تروریست ولایت فقیه و جبهه مزدوران خارجی اش تاکنون با ادامه گفتمان تروریستی خمینی جهت صدور انقلاب شیعی ـ تکفیری، سعی در آشوب و کشتار مخالفین داخلی و نیز خارجی خود را داشته و باید هرچه زودتر با یک اتحاد قوی و مشترک منطقه ای و جهانی جلو تجاوز و ترورهای جدید رژیم ایران گرفته شود. بر همین اساس و با طرح چنین پیشنهادهای از سوی دول عربی و اسلامی منطقه در نشست اخیر سازمان کنفرانس اسلامی در ترکیه و نشست دوحه قطر، همگی سعی در محکومیت رژیم ایران را داشته و مکرراً اعلام داشته اند بایستی با تشکیل یک جبهه نظامی تدافعی جلو عملیات های تروریستی رژیم سد گردد. اما همسو با چنین مشارکت وسیع منطقه ای در مقابله با زیاده طلبیهای رژیم ولایت فقیه، یکی از برداشت‌های بنده این است که رژیم برای مظلوم‌نمایی در سطح افکار عمومی دست به ساختن چندین سناریوی سیاسی و مذهبی می‌زند و می گویند اگر آنها نیت ضربه زدن به مخالفین داخلی و خارجی خود را داشته باشند بسیار قوی‌تر و فراتر از این اقدام‌های تروریستی عمل کرده و وارد میدان می‌شوند. برداشت دوم این است که چون افکار عمومی مردم کشورهای مختلف از جنایات و خباثت‌های رژیم ولایت آگاه بوده و از آنان متنفر هستند، رژیم با مظلوم نمایی در ابعاد مختلف سعی در پوشاندن دست های ترور خود داشته تا جایی که بیشرمانه خود را نیز “قربانی ترور” معرفی می کند.!

اکنون به دلیل روشنگری که مخالفین و برخی اپوزسیون شناخته شده رژیم در افکار عمومی داخل و خارج از کشور ایجاد کرده اند، تروریستهای متنوع الشکل ولایت فقیه، خشمگین و هراسان بوده و ادعا می‌کنند که دولتهای منطقه با حمایت اسرائیل پای در نقطه خطرناکی گذاشته اند و باید در این شرایط بحرانی و جنگ زده منطقه، به جای این‌ که رژیم ایران را محکوم کنند، باید فکری به حال خودشان کرده و تغییر رفتار نمایند.

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی