"an independent online kurdish website

متاسفانه سیاست حکومت مرکزی ایران همیشه مبتنی براین بوده است که، مناطق کوردستان را در تمام زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در محرومیت و سرکوب نگهداری کند.ferzad-jlwezan

رژیم جمهوری اسلامی هیچ اقدامی جهت رفاه و پیشرفت مردمان نجیب و متمدن مناطق کورد نشین انجام نداده و در اجرای پروژه هایی مانند غارت انواع معادن غنی منطقه و سدسازیهای غیر اصولی که تاثیرات مخرب آن بر اکوسیستم و جغرافیای کوردستان برای همیشه ماندگار خواهد بود. وهمچنین احداث جاده های نظامی در تمامی مناطق کوردستان، همواره منافع سرکوبگرانه ی خود را مد نظر داشته است.

رژیم آخوندی ولایت فقیه هر ساله بودجه چند میلیون دلاری جهت امورات امنیتی- نظامی و میلیتاریزه کردن مناطق کردنشین هزینه می کند که بجز ناامنی و ایجاد هراس برای اهالی منطقه، ارمغان دیگری همراه نداشته است.

هر وقت ندای حق طلبانه ی ملت آزادیخواه کرد در طلب حقوق انسانی خود به گوش حکومت دیکتاتور ایران رسیده، پاسخی غیر از گلوله، اعدام، شکنجه، ترور و زندان دریافت ننموده است. با یادآوری این مطلب که نیرنگ و تزویر همواره ابزار قدرتمندی در دست رژیم ولایت فقیه بوده است .

اگر وضعیت اقتصادی کوردستان ایران را در چند جمله خلاصه کنیم، باید گفت که رژیم جمهوری اسلامی با انواع روشهای فریبکارانه مانند عدم اجرای پروژه های تولیدی و بازرگانی و طرحهای اقتصادی کلان و مادر در کوردستان، همواره اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم را وخیم تر نموده و در مواردی با ابزار فشار و تطمیع و گرسنه نگه داشتن مردم توانسته، بخشی از افراد ناآگاه و تهیدست جامعه را باعناوین مختلف از جمله بسیجی، اطلاعاتی، جاش! و غیره به سمت خود بکشاند، هر چند که این افراد در آینده باید پاسخ گوی مردم و فرزندان خود بوده و تاریخ جز بنام مزدور و خیانتکار از آنها یاد نخواهد کرد

آمارهای بیکاری، فساد، جرم و جنایت هر روزه و حتی در رسانه ها و جراید سانسور شده خود رژیم گوش فلک را کر کرده است. مبتلایان به موادمخدر، آمار طلاق و بچه های خیابانی و بی سرپرست به حدی رسیده که عمق فاجعه به ناکجاآباد سرمی کشد. اگر به مدیریت ناکارآمد دولتهای وابسته به رژیم توتالیته ی جمهوری جهل و سرکوب از ابتدای این حکومت نگاهی عمیق و منصفانه انداخته شود می توانیم ببینیم که، هر کدام از دولت های این رژیم که با انواع شعارهای فریبکارانه مانند: سازندگی، اصلاحات، تدبیر و امید و… زمام مدیریت جامعه را به دست گرفته، برای ملت کورد نه تنها بهبودی در اقتصاد و سیاست ایجاد نکرده بلکه روز به روز عرصه را بر اقشار جامعه تنگ تر و وضعیت معیشت مردم را وخیم تر نموده است.

تجربه و عملکرد به ما نشان داده که رژیم جمهوری اسلامی ایران هیچوقت امکان و فضا را برای هیچ نوع گفتگو و آزادی بیان فراهم نکرده و همواره با ایجاد خفقان، ترس و خشونت با مخالفان و منتقدان خود برخورد نموده است. در چنین اوضاع وشرایطی مسئولیت احزاب و سازمانهای سیاسی و مدنی ملت کورد که همگی به انواع مختلف ظلم و ستم رژیم ایران را در طول این چند دهه تجربه کرده اند، روز به روز سنگین تر می شود و باید فعالیت خود را در برابر این رژیم دیکتاتور مضاعف نمایند. کوردستان ایران چشم انتظار عملکرد شفاف و مستقیم احزاب و رهبران خود می باشند و با توجه به ظلم و بیداد حکومت دیکتاتور ایران در قبال ملت کورد که به شکل مختصری به آن اشاره گردید، ملت ما این ظرفیت و پتانسیل را در خود می بینند که، برای هر نوع خیزش و برخورد با این رژیم دیکتاتور همکاری نمایند.

در چند روز گذشته شاهد حرکت و اقدامات حزب دمکرات کردستان ایران در چند شهر و منطقه کوردستان بوده ایم. این اقدام، در پاسخ به درخواست چندین ساله مردم کورد بوده و با شعار گره زدن مبارزه ی شهر و کوه  ” گرێدانی خەباتی شار و شاخ” سرآغاز فصلی نو از مبارزات مردم کوردستان ایران می باشد. تاثیرات و نتیجه این عملکرد، تزریق خون تازه به درون نیمه جان و منتظر جامعه بوده است. همگی شاهد هستیم که در روزهای اخیر رژیم سرکوبگر ایران دچار ترس و سردرگمی شده و با تمام قوا بزرگترین آرایش نظامی را به خود گرفته است. لشکر کشی سپاه پاسداران به سوی مناطق مرزی و به توپ و گلوله بستن مردم بی دفاع، به آتش کشیدن زمینهای کشاورزی و طبیعت زیبای کوردستان و آواره نمودن مردمان بی دفاع از خانه و کاشانه ی خود، همگی بخاطر سیاست های ناکارآمد و احساس خطر مضاعف رژیم می باشد، روشن است که ترس حکومت تنها از چند تیم پیشمرگ جان برکف و امکانات نظامی و لجستیکی محدود آنها نبوده، چون آنها بااندیشه ی جنگ مسلحانه به خاک خود برنگشته اند و حامل پیام صلح وبرقراری ارتباط با مردم خود می باشند. در واقع هراس رژیم بابت تاثیرات تبلیغ و ارتباط پیشمرگان با مردم خود و ناامن شدن فضای شهرها و روستاهای کوردستان برای حکومت و همچنین تبعات این حرکتها و ایجاد شور و شوقی دوباره در بین اقشار مختلف جامعه (آنچه که رژیم همواره از آن به عنوان تشویش اذهان عمومی یاد می کند) و نیز ترغیب مردم آزادیخواه بخصوص جوانان رشید کورد می باشد.   

حزب دمکرات کردستان ایران در پیغام نوروزی امسال خود در کوهستانهای قندیل و در بیخ گوش جمهوری اسلامی ایران، سیاست و حرکت تازه خود را به شکل رسمی اعلام، و آمادگی تمام و کامل خود را برای هر نوع دفاع از خویش و برقراری ارتباط مستقیم با مردم خود در داخل خاک کوردستان آشکار نمود.

در چنین اوضاع و شرایطی که حکومت ایران ادعا می کند امنترین کشور منطقه بوده و جهت پیش بردن اهداف و سیاستهای ضد بشری خود، هیچ نوع تحرک و فعالیتی را در منطقه تحمل نمی کند، طبیعی است که به شدت نگران اقدامات بعدی حزب و تحرکات داخلی باشد. در این احوال وظیفه ی تمامی سازمانها و نهادهای مدعی حقوق بشر وهمه مبارزان علیه ظلم و ستم رژیم جهل و اعدام جمهوری اسلامی ایران، این است که هم صدا حمایت و پشتیبانی خود را از خیزش جدید در برابر این حکومت فاسد اعلام دارند.  

٢/٧/٢٠١٦

فرزاد جلوزان  

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی