"an independent online kurdish website

 ما طی سی وچهار سال حکومت جمهوری اسلامی، تجربه کردیم و بە وضوح درک کردەایم کە خواستە های شهروندان در چهارچوب رژیم سیاە اندیش جمهوری اسلامیxebat-kurdistan-petulhammadi

با هر نقاب و رنگ و لعابی قابل تحقق نیست و آنچە مردم را هماهنگ می کند در مشارکت های سیاسی بە شکلی متحد و منسجم اسلام زدایی است کە اساس مبارزە با رژیم دیکتاتوری است

زیرا اسلام سیاسی بە هر شکلی بدون آخوند یا با آخوند یک ایدئولوژی ضد بشری است .کە برای تحمیل افکارخود و بە استثمارکشیدن  مردم ستمدیدە  وبرای رسیدن بە اهداف سیاسی خود از آن بهرە برداری می کنند .

در جهان متمدن کنونی کە هر لحظە بە دلیل پیشرفت دانش و فن آوری ، دنیا کوچک و کوچک تر می شود . این نظریە های قرون وسطایی بە هیچ وجە نمی تواند جوابگوی خواستە های نسل کنونی و آیندە باشد و تحمیل کردن اسلام سیاسی و یک ایدئولوژی زنگار گرفتە ١٤٠٠ سالە بر مردم  نمی تواند برای آنها آرامش و خوشبختی بە ارمغان بیاورد.

 رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی توسط نیروهای استثمارگربرای حکومت بیشتر بر مردم  منابع و سرمایە های ملی آنها را چپاول و حیف و میل می کنند و برای بقای خود از آن بە هر نحو و شکلی بهرە برداری می کنند .      

 

 وبا زیر پا گذاشتن تمام خواستە های برحق مردم از حق شهروندی و حق تعیین سرنوشت گرفتە تا سلطە بر طرز تفکر آنها بیانگر واقعیتی تلخ در جامعە ی تحت ستم ایران می باشد و بسیاری از مردم از ترس ووحشت و خفقان آنچە کە مزدوران برای آنها دیکتە می کنند.می پذیرند وهمان افکار،در ذهن و باور آنها نقش بستە و خودشان را متقاعدساختە اند کە باید بە فکر خانوادە و زندگی  و طرز پوشش خود باشند و بە سیاست کاری نداشتە باشند و زمام امور را بە دست آن کرکسان بسپارند تا بە مردگان هم رحم نکنند.

اسلام سیاسی نوعی فردگرایی و تسلط یک فرد بر جامعە است و جامعە را دچار مرگ معنوی می کند ودر جمهوری اسلامی تسلط  ولایت فقیە  بر ملت و جامعە است و آنها بە  خوداجازە می دهند تحت لوای اسلام سنگسار کنند .دست و پا قطع کنند . بە دختران باکرە در زندان تجاوز کنند ، حکم جهاد بدهند و انسانیت را با سخرە بگیرند و از اسلام سیاسی جهت پیشبرد اهداف شوم خودبهرە برداری کنند

بە راستی اسلام سیاسی سرتا پا وحشت و نابرابری است آنها هموارە خود را خودی و دوست خدا می دانند وبقیە را دشمن خدا و کافر می پندارند و بە همین جهت با دادن حکم جهاد برعلیه برادران خود باعث کشتاروقتل عام آنها می شوند کە در این مدل بە سطح فاشیسم می رسد و ابعاد خطر ناک جهانی بە خود می گیرد.

ولایت فقیە با مطلق خواندن خود هر گونە مخالفت ،تنوع ،دگراندیشی، برابری را ممنوع کردە است .از نظر ولایت فقیە ، هر کسی کە مخالف ولی فقیە باشد کافر است و حق حیات ندارد. کە این با انسانیت در تضاد است زیرا هر انسان دارای کرامت ، ارادە ، آزادی ، حق انتخاب و اظهار نظر است .   

و هیچ کدام از ادیان دیگر مانند زرتشتی ، مسیحی ، یهودی و غیرە  نمی توانند با هویت دینی خود آزادانە مشارکت سیاسی و اجتماعی داشتە باشند و هموارە مورد اذیت و آزار قرار می گیرند .

بنابراین برای تحقق بخشیدن و نهادینە کردن دمکراسی ، ایجاد دولتی سکولار و بە رسمیت شناختن آزادی و حقوق مساوی  بین شهروندان در ایران باید با مبارزات بی وقفە دست اسلام سیاسی را از حکومت قطع کنیم زیرا وجە بارز، داشتن کشوری دمکراتیک و سکولارجدایی دین از سیاست می باشد.

اسلام سیاسی آئینی مذهبی دارای ایدئولوژی سیاسی می باشد کە صرفاً بر اساس سود طبقەی خاصی ازجامعە کە همان ملاها و آخوندها هستند تدوین و تنظیم شدە است . آنها دین را کە امری شخصی می باشد مقولە ای سیاسی می پندارند و هیچ گونە باوری بە دمکراسی، آزادی و حقوق برابری انسانها ندارند و دین در حوزە ی حکومت آنها تنها ابزاری جهت سرکوب و تحقق اندیشەها آنهاست.

 

خبات کردستانی Patul Hammadi 

 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی