"an independent online kurdish website

حقیقت آن است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی اصلی تروریسم دولتی و بین‎المللی، از همان بدو روی کار آمدن، به منظور تثبیت حاکمیت خود و سرکوب اعتراضات و نارضایتی‎های مردمی،fedrasion-xuwendkaran-x

از حذف فیزیکی مخالفان سیاسی خویش به عنوان ابزاری مهم بهره جسته است.

بر طبق آمارها، جمهوری اسلامی در خلال سی وسه سال گذشته و تحت لوای  پروژه “جنایت مقدس” بیش از 450 تن از شخصیتهای نام‎آور و ناراضیان ایرانی را در سراسر جهان ترور نموده که در این میان ترور رهبران و فعالین کرد از نکات چشمگیر و قابل توجه در چارچوب پروژه “جنایت مقدس”جمهوری اسلامی است.

یکی از این چهره‎ها دکتر عبدالرحمان قاسملو بود که دست تروریسم جمهوری اسلامی از پشت نقاب صلح و دیپلماسی، حسن نیت این رهبر کرد را با گلوله‎های کین و نفرت پاسخ گفت.

این اولین و آخرین بار نبود که رهبران ملت کرد به دست ناپاک سردمداران تمامیت خواه جمهوری اسلامی ترور شدند.

ترور دکترقاسملو در 22 تیرماه 1368 خورشیدی بر سر میز مذاکره، این حقیقت را به اثبات رساند که حکومتی که شالوده خود را بر ترور بنیاد نهاده، هرگز نخواهد توانست به عقاید ناهمسو با دیدگاه‎های خود احترام بگذارد. از همین رو جمهوری اسلامی، همواره چنین سیاستی را سرلوحه کار خود قرار داده و بعدها نیز برخی دیگر از رهبران سیاسی کرد همچون صدیق کمانگر، دکتر صادق شرفکندی و غلام کشاورز و صدها فعال سیاسی کرد نیز در کردستان عراق قربانی تروریسم دولتی جمهوری اسلامی شدند.

علیرغم ادعاهای نادرست برخی از سردمداران حاکمیت، ترور رهبران کرد توطئه‎ای از جانب یک جناح یا گروه خاص از میان جناحهای گوناگون حاکمیت اقتدارگرا نبود، بلکه آمران و عاملان اصلی این ترورها در حقیقت خود سیستم سیاسی و زمامداران جمهوری اسلامی هستند.

فدراسیون دانشجویان کردستان به مناسبت بیست و سومین سالگرد ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو، ضمن مطرود دانستن هرگونه اقدام جنایتکارانه علیه حقوق و آزادیهای مردم کردستان، تروریسم در تمامی انحای مختلف آن، از جمله تروریسم دولتی جمهوری در کردستان را محکوم می‎کند.

فدراسیون دانشجویان کردستان

21 تیرماه 2712 کردی

{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی