"an independent online kurdish website

اختلاس به نوعی از کلاه بردای اطلاق می شود که بیشتر به صورت برنامه ریزی شده و منظم و پنهان انجام می پذیردomid_jelali-0

و شخص اختلاس گر که عمدتآ کارمندان و کارکنان دولت یا وابسته به دولت بوده اقدام به برداشت غیر قانونی اموال دولتی یا غیر دولتی می کند.

از شروع حکومت اسلامی در ایران، اختلاس هم بصورت اتوماتیک و سیستماتیک جزء جدایی ناپذیر این رژیم بوده و هست،هر ساله شاهد رسوایی  مالی تعدادی ازمقامات و دستگاههای وابسته رژیم هستیم.بیشترافراد اختلاس کننده سمتهای حیاتی و مهمی در رژیم دارا بوده و یا به نحوی با مقامات بلند پایه ی حکومت در ارتباط هستند.اگر مبلغ اختلاسهایی آشکار شده ای که در این چند سال رخ داده اند را جمع ببندیم به رقم بسیاربالایی دست مییابیم که صدمات جبران ناپزیری به اقتصاد فاسد رژیم وارد آورده است. رئیس‌جمهوری تایوان گفت: از اینکه اتهام فساد مالی علیه دبیر کابینه‌اش مطرح است پوزش می خواهد و احساس شرمندگی می‌کند اما رئیس جمهور ایران  تا نفس آخر از معاون اولش دفاع میکند حتی اگر چند میلیارد اختلاس کرده باشد و در تمام این سالها دلیل اوضاع بد اقتصادی ایران را به گردن دشمن و استکبار می اندازند و حاضر نیستند مسٶلیت این همه مشکلاتی را که بوجود آورده اند برعهده بگیرند،با این اوصاف به نظر نمی رسد رژیم  در جلوگیری از این اختلاسها هیچگون اقدامی انجام دهد و موارد اصلی را پیگیری نماید.

اولین اختلاس بزرگ که تا سال پیش رکورد دار بود اختلاس ١٢٣ میلیارد تومانی بود که در سال ١٣٧٤ توسط فاضل خداداد روی داد، خداداد در سال ٦٧ با معرفی مرتضی رفیقدوست( برادر محسن رفیقدوست از پایه گذاران سپاه و رئیس آن زمان بنیاد جانبازان و مستضعفان ) که در آن وقت رئیس کمیته ی انقلاب اسلامی سعدآباد بود به یکی از شعب بانک صادرات تجریش معرفی شد و عملا اختلاس ١٢٣ میلیاردی کلید خورد و در سال ٧١ بعد از ٤ سال رئیس کل بانک صادرات متوجه این دزدی شد و نهایتا در سال ٧٤ توسط دادگاهی به ریاست” آخوند محسنی اژه ای” خداداد به اعدام  و مرتضی رفیقدوست به حبس ابد محکوم شد، اما رفیقدوست که از نفوذ برادرش برای تصاحب این پول استفاده کرده بود اینبار نیز از قدرت برادرش در حکومت نهایت استفاده را کرد و  در سال ١٣٨٢ از زندان آزاد شد وی در طول دوران زندان مامور خرید زندان اوین بود وی حتی می توانست به بیرون از زندان نیز رفت و آمد کند.

در سال ٧٧ غلامحسین کرباسچی شهردار تهران به اتهام اختلاس یک میلیاردو چهارصد و پنجاه و سه میلیون تومان به اضافه ی چند فقره ی دیگر اختلاس در دادگاهی اینبار نیز به ریاست اژه ای محکوم شد اما با نفوذ هاشمی رفسنجانی و خامنه ای بعد از ٢ سال آزاد شد.

توجه داشته باشید که در دو مورد بالا علا رغم مبلغ زیاد اختلاس شخصیتهای اختلاس کننده  ی اصلی به راحتی آزاد شدند . در این نوع موارد همیشه دزد بزرگ، دزد کوچک را به نام قانون از بین میبرد.

از دیگر پروندههای بزرگ اختلاس در رژیم پرونده ی شرکت المکاسب بود این پرونده به دلیل متهم شدن ناصر واعظ طبسی فرزند نماینده ی علی خامنه ای و تولیت استان قدس رضوی اهمیت زیادی داشت اما سرانجام داددگاه  حکومت عدالت و برابری !!!بعد از ٢ سال تمام متهمان را تبرئه کرد به بهانه ی”عدم آگاهی” همه ی آنها را آزاد نمود(معنی جمله ی همه در برابر دادگاه و  قانون  برابر و مساویند را فهمیدیم).

اختلاس ١٠ هزار میلیاردی شرکت  خودروسازی سایپا که این پرونده نیز همانند دیگر پروندهها به دلیل وجود رد پای مسٶلین “حکومت امام زمان “در آن خیلی بی سر و صدا و بدون هیچ پیگیری بسته شد.

از دیگر اختلاسهای موجود در “رژیم اختلاس” که می توان به اختصار به آنها اشاره کرد:اختلاس در بانک ملی خرمشهر،اختلاس میلیاردی در شرکت بیمه ی ایران،اختلاس در شرکت بیمه و بانک قزوین،اختلاس ١٠٠ میلیارد ریالی در کرج،اختلاس یک میلیارد تومانی اراک،اختلاس یک وشش دهم میلیارد یورویی مجتبی خامنه ای،اختلاس ١٠٠میلیارد یورویی در هرمزگان،اختلاس سه میلیاردو ٢٠٠ میلیونی در بانک سپه در شعبه بلوار لاله تهرانسر،حساب غیر قانونی٥ هزار میلیارد ریالی استاندار تهران،اختلاس ١١ میلیارد ریالی شرکت گاز و نفت و اختلاس ٦٠ میلیارد تومانی صدا و سیما توسط اداره ی مالی و امور بازرگانی صدا و سیمای رژیم، البته مسۆلین صدا و سیما می توانند با پخش قسمتهایی از این سریال اختلاس بجای پخش سریالها و فیلمهای تکراری مردم را سرگرم کرده و از اعتراضات آنان نیز بکاهند.

در سال١٣٩٠ مقامات “رژیم اختلاس” از کشف اختلاسی بزرگ خبر دادند که مه آفرید امیر خسروی با کمک خاوری توانست ٣ هزار میلیارد تومان را از شبکه های بانکی ایران به سرقت ببرد که هنوز جلسات دادگاه این اختلاس در حال پیگیری است و نام چندین نفر از مدیران و مسٶلان دولتی به میان آمده است از جمله وزیر سابق راه و ترابری و وزیر صنایع،قائم مقام بانک مرکزی،محسن رضایی،خواهرزاده ی رحیم مشایی و برخی از نمایندگان مجلس ” رژیم اختلاس”.

اما جالبتر از همه، نوع موضع گیری مسٶلین نسبت به اختلاس سه هزار میلیاردی است،نایب امام زمان از مقامات می خواهد که این موضوع را زیاد کش ندهند،رئیس بانک مرکزی می گوید:مسئله ی مهمی نیست و در همه جای دنیا اتفاق می افتد،وزیر اقتصاد فرد اختلاس کننده را قهرمان در عرصه ی صنعت معرفی می کند!!!، احمد خاتمی می گوید: بخاطر اختلاس بی حجابی را کمرنگ نکنید چون بی حجابی به مراتب بدتر از اختلاس است !!!.در حالی که این اختلاس نظر مردم و جهانیان را به خود مشغول کرده بود بانک مرکزی در حال تعین واحد پولی جدید و کم کردن سه صفر از جلوی واحد پولی ایران بود، البته هنوز سه صفر را کم نکرده که هیچ، بلکه آنها را به جلوی قیمتهای موجود در بازار اضافه کرده است و مردم باید تاوان اینهمه دزدی و اختلاس مقامات دولتی را بدهند. در ضمن این اختلاس در دولتی انجام گرفته که احمدی نژاد آنرا پاک ترین و سالمترین دولت تاریخ ایران میداند،پس دولت و حکومت ناسالم و ناپاک چه حکومتی است؟ خدا میداند !!!.

حکومتی که در تمام زمینه های مختلف بر کوچکترین رفتار و اعمال مردم نظارت دارد و حتی در نوع پوشش مردم دخالت می کند و مردم را بازخوست مینماید چگونه از اینهمه اختلاس میلیاردی خبر ندارد و متوجه این همه دزدی نمیشود و حتی بعد از اطلاعیابی اختلاس گران اصلی را مورد بازخواست قرار نمیدهد جای سوالات بسیاری است با این تعاریف به نظڕ میرسد که دامنه ی این اختلاسها تا بیت رهبری کشیده شده است به همین خاطر است خامنه ای خواستار کش ندان این مسئله است.یقینا همانند دیگر پروندهها این پرونده هم به نتیجه نمیرسد و تنها سر یکی دو نفر از دزدان کوچک برای گم راهی مردم به بالای دار میرود و اختلاس گران بزرگ و اصلی همچنان به کار شریف اختلاس ادامه می دهند.

در آخر جای تعجب نیست اگر به جای “حکومت جمهوری اسلامی ایران” از “رژیم اختلاس  ایران”استفاده کنیم زیرا به نظر میرسد اختلاسهای میلیاردی دراین  رژیم  پایانی ندارند و هر روز قسمت جدیدی از سریال اختلاس مقامات و مسٶلان رژیم خبر اول سایتها و رسانه های خبری می شود و به قول معروف هر دم از این باغ بری می رسد  .

امید جلالی

سوئد

٠٩/٠٨/٢٠١٢ 

{jcomments off}

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی